נפתלי: לשרה נתניהו אין זכות ערעור; תמיכת המדינה בה חמורה

מני נפתלי, לשעבר אב הבית במעון רה"מ, טוען כי שרה נתניהו פועלת בחוסר תום-לב על-מנת לערער על קביעות עובדתיות של ביה"ד האזורי, ומבקשת לנהל מחדש הליך שתוצאותיו אינן לרוחה, ללא שעומדת לה זכות לכך

מני נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה, הגיש את תגובתו לערעור של שרה נתניהו על החלטת הרשם, לפיה לנתניהו לא קמה זכות ערעור על פסק הדין שניתן בבית הדין האזורי לעבודה. נפתלי מבקש מבית הדין הארצי לדחות את הערעור, לקבוע כי צדק הרשם בהחלטתו ולחייב את נתניהו בהוצאות בשל פתיחת הליך-סרק וגרירתו להליכים משפטיים מיותרים.

באמצעות עורכות הדין נאוה פינצ'וק-אלכסנדר ונעמי לנדאו, טוען נפתלי כי שרה נתניהו פועלת בחוסר תום-לב על-מנת לערער על קביעות עובדתיות של בית הדין האזורי, ומבקשת לנהל מחדש הליך שתוצאותיו אינן לרוחה, ללא שעומדת לה כל זכות לכך. 

נפתלי טוען בסיכומיו כי הטענה של שרה נתניהו כאילו זכויותיה נפגעו, ולא ניתנה לה הזדמנות להבאת ראיות ולהוכחת טענותיה, נטענת בחוסר תום-לב ובידיעה כי איננה אמת. נפתלי מתאר כיצד לאורך כל ההליך שהתנהל בבית הדין האזורי הגנה המדינה על שרה נתניהו, וכיצד היא הייתה מיוצגת על-ידי שני עורכי דין מטעמה, אשר שמרו עליה מכל משמר.

בנוסף טוען נפתלי כי "בית הדין האזורי קבע כי על גברת נתניהו להגיש תצהיר עדות ראשית מטעמה ולהעיד בפניו, וזאת כדי לקבל את גרסתה המלאה לטענות שהופנו כלפיה. גברת נתניהו, בגיבוי המדינה, ניסתה, בכל דרך אפשרית להתחמק מכך, עד שלא נותרה בידי בית הדין ברירה אלא לחייבה למסור גרסתה בתצהיר.

"מכאן שטענותיה של גברת נתניהו נפרשו בסופו של יום בהרחבה בפני בית הדין, והיה באפשרותה אף להגיש כל ראיה והוכחה התומכת בגרסתה. במקום זאת בחרה גברת נתניהו לנצל את הבמה שניתנה לה כדי לנגח את המשיב (נפתלי), לטפול עליו האשמות חסרות כל שחר ולהכפיש את שמו".

נפתלי מפנה טענות חמורות כלפי הפרקליטות, שתמכה בערעורה של גברת נתניהו. לטענתו, "המדינה פעלה בשיתוף-פעולה מלא ולמעשה בשירותה של גברת נתניהו בהליכים בבית הדין האזורי, וכעת היא ממשיכה את ההתנכלות כלפיו ותומכת בערעור-הסרק של גברת נתניהו".

לטענתו, תמיכתה של המדינה בערעור של נתניהו חמורה במיוחד, שכן בהודעת הערעור של נתניהו נכתבו דברים קשים כלפי בית הדין לעבודה, שתיארו את ההליך ככזה שתוצאותיו סומנו כביכול מראש, והצגתה של נתניהו כמי שבית הדין הוביל כ"צאן לטבח" משפטי.

לטענתו, תמיכת המדינה בערעור של נתניהו, מבלי להסתייג באופן מוחלט מהמתקפה הפרועה כנגד שלטון החוק ושופטי בית הדין לעבודה, מעידה על שיקול-דעת בלתי סביר מצד המדינה בכל הקשור לניהול ההליכים הקשורים למעון ראש הממשלה. 

נפתלי מציין כי תמיכתה של המדינה בערעור איננה סבירה גם בהתחשב בפרסומים לפיהם מצבה הנפשי של נתניהו לא יאפשר לה להיחקר לגבי הנעשה במעון ראש הממשלה, וכי עורכת דינו, נאווה פינצ'וק- אלכסנדר, אף פנתה בשמו בעניין זה אל היועץ המשפטי לממשלה לפני מספר ימים.