בכירי טבע בראש שיאני השכר בחברות הציבוריות ב-2016

במקומות הראשונים: ד"ר מייקל היידן, מנהל הפעילות האינובטיבית, המנכ"ל הפורש ארז ויגודמן והסמנכ"ל המשפטי לשעבר ריצ'רד אגוזי ■ עוד בצמרת: בכירי דלתא, שופרסל ופועלים IBI

ארז ויגודמן / צילום: בלומברג
ארז ויגודמן / צילום: בלומברג

עונת הדוחות הכספיים לשנת 2016 נפתחה באחרונה, ועמה מתחילים לזרום גם נתוני השכר של בכירי החברות הבורסאיות בשנה החולפת. נזכיר כי ב-2015 רף הכניסה לעשיריית שיאני השכר התקרב ל-14 מיליון שקל בשנה, כאשר ממוצע עלות השכר של 100 השיאנים היה יותר מ-8 מיליון שקל. רף הכניסה ל-100 בעלי השכר הגבוה בחברות הציבוריות היה כ-4.5 מיליון שקל.

באופן לא מפתיע, מי שתופסים את ראש הטבלה - בפער גדול, בינתיים - הם בכירי ענקית הגנריקה טבע, שכיכבו בדירוג גם ב-2015. בראשם עומד ד"ר מייקל היידן, האחראי על הפעילות האינובטיבית (תרופות מקור) בטבע, שעלות העסקתו הגיעה אשתקד ל-5.6 מיליון דולר (21.5 מיליון שקל), ולצדו ארז ויגודמן, המנכ"ל שהודח באחרונה, עם תגמול בהיקף של 5.3 מיליון דולר (כ-20.5 מיליון שקל), יחד עם ריצ'רד אגוזי, הסמנכ"ל המשפטי לשעבר, עם היקף תגמולים דומה.

שני שיאני השכר הנוספים של טבע נהנו אשתקד מתגמולים בטווח של 18-15.5 מיליון שקל כל אחד, ובסך הכל טבע שילמה ב-2016 עבור העסקת חמשת בכיריה סכום כולל של 96 מיליון שקל (כ-25 מיליון דולר).

 

עלות שכר של 5.5 מיליון ש' לדבח

דוחותיה של חברת ההלבשה התחתונה דלתא גליל, שפורסמו אמש, חשפו כי גם מנהליה נהנו ב-2016 מתגמולים נאים, ובראשם בעל השליטה והמנכ"ל אייזיק דבח, שעלות שכרו הגיעה ל-5.5 מיליון שקל יחד עם מענק. באותה חברה, נשיא דלתא ארה"ב והתחום של פעילות נשים בארה"ב, מוריס רזניק, נהנה מתגמולים בהיקף של 4.7 מיליון שקל. עלות העסקתו של המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל התפעול הראשי, יוסי חגג, הסתכמה ב-3.8 מיליון שקל.

דלתא גליל גם שילמה אשתקד לששת הדירקטורים שלה 1.1 מיליון שקל, ועלות העסקתה של גלוריה דבח, בתו של בעל השליטה, בתפקידה כסגנית נשיאת חטיבת הילדים ב-DG Premium Brands, הסתכמה ב-760 אלף שקל. באחרונה מונתה דבח לנשיאת פעילות זו, בעלות שנתית מוערכת של כ-1.35 מיליון שקל.

מי שמפריד בין בכירי טבע למנהלי דלתא הוא איציק אברכהן, מנכ"ל רשת קמעונות המזון שופרסל, שעלות העסקתו ב-2016 הסתכמה ב-7.4 מיליון שקל.

עוד הצטרפו לטבלת המתוגמלים הבולטים ראשי חברת החיתום פועלים אי.בי.אי - ארז גולדשמידט, מנכ"ל החברה הבת המנהלת את פעילות החיתום, וירון מוזס, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי, שעלות העסקתם הסתכמה ב-3.5 מיליון שקל ו-3.3 מיליון שקל, בהתאמה.

זאת, לאחר שנת פעילות מוצלחת שסיכמה החברה, שסידרה לכל אחד מהשניים בונוסים בהיקף של 2.4-2.5 מיליון שקל. בסך הכל שילמה פועלים אי.בי.אי מענקים של קרוב ל-8 מיליון שקל לחמשת בכיריה.

שיאני השכר ל-2016
 שיאני השכר ל-2016

שיאני השכר
 שיאני השכר