גיוס אג"ח לחברות נדל"ן - חלק משמעותי מכלל הגיוסים

"יש מגמה של שיפור בתנאים לחברות האמריקאיות. כולנו זוכרים את החברה שגייסה כאן בישראל וקרסה. זה פגע באמון השוק, אבל השוק התאושש"

"גיוסי האג"ח של חברות נדל"ן ישראליות הולכים ועולים כמו בכל השוק. הנתח של הנדל"ן גדול משמעותית מכמות החברות. כמעט 30%. תופעה חדשה בשוק הישראלי שהלכה והתעצמה בשנים האחרונות היא החברות הזרות שמגיעות לישראל, בעיקר אמריקאיות. הנתח שלהן הלך ועלה עם השנים, והן מהוות היום קצת יותר מרבע מהגיוסים בנדל"ן בישראל" - כך אמר רו"ח דן אטיאס, שותף וראש אשכול הנדל"ן ב-BDO זיו-האפט, במושב "כסף על הרצפה - הצד הפיננסי של עולם הנדל"ן", בוועידת הנדל"ן של "גלובס".

"אם מחברים את החברות הזרות והישראליות יחד, אנחנו רואים את מגמת העלייה. 33% מכלל הגיוסים בשנת 2016. הייתה מצוקה של הבנקים, במימון, והתפתח תהליך של גיוסים, שיעבוד של נכסים מניבים בשוק ההון שהיה נמוך לפני כן וגדל ב2016 באופן משמעותי. אפשר לראות בנתונים נוספים איך חברות שהגיעו עם נכסים מניבים כבטוחה קיבלו על זה פרמיה, אבל עדיין השוק עוד לא יודע לתמחר את זה כמו שצריך".

עוד אמר רו"ח אטיאס: "אם נחזור לחברות האמריקאיות. נשווה בינן לישראליות, השוק בוטח יותר בישראליות. אבל, ב2016 , בהחלט יש מגמה של שיפור בתנאים לחברות האמריקאיות. כולנו זוכרים את החברה שגייסה כאן בישראל וקרסה. זה פגע באמון השוק, אבל השוק התאושש. דוגמא לכך אפשר היה לראות ממש לא מזמן כשיש עכשיו ביקושים גבוהים לחברה אמריקאית בשם וורטון פרופרטיז, ביקושים של 1.7 מיליארד שקל. זה מראה על השיפור גם בנתונים וגם בגישה של השוק".