הקאמבק של בלקברי? השיקה סמארטפון חדש ומאובטח

הכירו את ה-KeyOne: דגם הסמארטפון החדש של בלקברי שנחשף השבוע בתערוכת המובייל בברצלונה; מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה מאובטחת במיוחד וכולל מקלדת פיזית שהיא גם משטח מגע

בלקברי, אחת מיצרניות הסמארטפונים המצליחות והידועות בעולם העסקי, לא ממש הצליחה בעשור האחרון מאז הוצגו האייפון והאנדרואיד. ועדיין, בכנס הסלולר המתקיים בברצלונה, הציגה בלקברי את ה-KeyOne, מבוסס האנדרואיד, עם טוויסט מעניין הקשור בהתעקשות של החברה לשמר את המקלדת הפיזית. המקלדת יושבת מתחת למסך מגע בגודל 4.5 אינץ' וברזולוציה של 1,620x1,080 פיקסלים. מאחר שיש מקלדת פיזית, אז אין מקלדת על המסך שתופסת חצי ממנו.

כל כפתור במקלדת יכול להפוך לקיצור דרך. נניח i לאינסטגרם, W לוואטסאפ או למזג אוויר, או גם וגם, ובסך הכל אפשר לתכנת 52 קיצורי דרך. קיצורי הדרך עובדים רק ממסך הבית, אבל מניסיון קצר בבלקברי החדש, זה די נוח.

החידוש השני הוא, שהמקלדת היא סוג של מסך מגע - במקום לגלול ימינה\שמאלה\למעלה\למטה על המסך עצמו בשביל לעבור בין עמודים, אפשר להחליק את האצבע על המקלדת, כאילו הייתה משטח מגע של לפטופ. המכשיר עצמו עשוי ממסגרת אלומיניום, שאמורה להיות חסינה לשריטות. בחברה אומרים שה-קי-וואן הוא האנדרואיד המאובטח ביותר. אם אתם לא נושאים מידע עסקי רגיש בטלפון, כנראה שזה פחות רלוונטי לכם. מחיר המכשיר יעמוד על כ-2,336 שקל והוא ישווק בעולם החל מחודש אפריל. מתי הוא יגיע לישראל והאם יישאר לו כאן קהל נאמן - קשה לדעת.