לקראת נאום טראמפ: עליות קלות בסיום בוול סטריט

בהמשך השבוע יישאו דברים יו"רית הפדרל ריזרב ג'נט ילן וסגנה סטנלי פישר ■ ביום ו' יפורסם דוח התעסוקה האמריקאי, השני בזמנו של נשיא ארה"ב החדש יחסית

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ב') לעליות, לאחר מגמה מעורבת בבורסות אירופה. ביום ו', נזכיר, ננעל המסחר בניו-יורק בעליות, כשמדד הדאו ג'ונס סוגר 12 ימים רצופים של עליות, בשיא חדש. זהו מהלך העליות הארוך ביותר בדאו מאז 1992.

 

שבוע עמוס בשווקים הפיננסיים יתחיל כבר מחר עם הופעה של נשיא ארה"ב טראמפ בפני הקונגרס. המשקיעים ינסו להבין האם, מתי וכיצד עתיד הממשל האמריקאי להוציא אל הפועל את תכניותיו הכלכליות, וביניהן הפחתות מסים והקלות רגולציה. רבים מעריכים כי טראמפ יתווה לוחות זמנים, אך ינסה לנהל את הציפיות האדירות, שבין היתר הובילו אותו אל הבית הלבן.

בהמשך השבוע יישאו דברים יו"רית הפדרל ריזרב ג'נט ילן וסגנה סטנלי פישר. ביום ו' יפורסם דוח התעסוקה האמריקאי, השני בזמנו של טראמפ. לדוח משמעות רבה להבנת בריאות הכלכלה הגדולה בעולם, כמו גם אינדיקטור עתידי לצעדי הפד.

היום אמר טראמפ כי יקצץ בהוצאות האזרחיות 54 מיליארד דולר כדי לממן העלאה דומה בתקציב הביטחון האמריקאי. הקיצוץ במשרדים האזרחיים מכוון יותר לסוכנויות לאיכות הסביבה ולסיוע החוץ של ארה"ב. המשקיעים בוול סטריט אוהבים את האמירה הזו ובמסחר באג"ח עולות התשואות ב-6 נקודות.

ב-15:30 שעון ישראל פורסם נתון הזמנות מוצרי בני קיימא לחודש ינואר, אשר עלה ב-1.8% לעומת תחזיות לעלייה של 1.7%, וזאת לאחר ירידה של 0.5% בדצמבר אשתקד. 

עונת הדוחות לקראת סיום, והיום דיווחה, בין היתר, פרייסליין .

כמו כן, סותבי'ס  דיווחה לפני המסחר, בעוד הרץ תפרסם דוחות לאחר הנעילה.

לפי דיווחים בארה"ב, תאגיד סופטבנק  היפני מתקרבת לסגירת השקעה של בין 3-4 מיליארד דולר ב-Wework, שנוסדה ע"י הישראלי אדם נוימן. Wework, העוסקת בהשכרה שיתופית של שטחי משרדים, עשויה להוות מרכיב לא שגרתי בפורטפוליו של סופטבנק, המתמקד בתחומי הבנקאות והטלקום.

גולדמן זאקס הוריד המלצה למניית טסלה  ל"מכירה" מ"נייטרלי", בין היתר בצל חששות ממצוקת מזומנים.

המגזין בארונ'ס פרסם כתבה שלילית על הארלי דוידסון , עם הערכות כי מכירות חלשות ודולר חזקות עשויים להכביד על מניית יצרנית האופנועים.

בריינסטורם  ריכזה עניין לאחר שהודיעה על מינויים חדשים בחברה. המניה זינקה מאז דצמבר בכ-100%.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]