ביטן לרה"מ ושר האוצר: לדחות עליית התאגיד בחצי שנה נוספת

יו"ר הקואליציה טען מבלי לפרט כי ממידע שהגיע לידיו התאגיד אינו מוכן להתחיל בשידורי הטלוויזיה שלו, למרות הצהרותיו ■ גורמים בסביבת השר כחלון: אין שינוי בעמדתו לפיה על התאגיד להתחיל בשידוריו ב-30 באפריל

חבר הכנסת דוד ביטן / צילום: איל יצהר
חבר הכנסת דוד ביטן / צילום: איל יצהר

יושב-ראש הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, פנה הערב (ג') אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ומ"מ שר התקשורת צחי הנגבי, והציע להם לדחות את תחילת פעילות תאגיד השידור הציבורי ("כאן בהקמה") בחצי שנה נוספת.

ביטן טוען בפנייתו כי על-פי מידע שהגיע לידיו, התאגיד אינו מוכן עדיין להתחיל בשידורי טלוויזיה, וזאת למרות הצהרותיו.

"לא ייתכן שתאגיד הממומן מכספי ציבור לא נותן תמונה אמיתית לגבי מוכנותו לספק שידור ציבורי מלא ויפעל מתוך שיקולי לחץ. לכן בקשתי דחייה נוספת בהפעלתו", מסר ח"כ ביטן.

ביטן לא פירט על מה הוא מתבסס בהודעתו, ואילו מהתאגיד נמסר: "אנו מבטיחים שידורים איכותיים ויעילים, בכל הפלטפורמות, מיום השידורים הראשון ב-30 באפריל".

גם גורמים בסביבתו של שר האוצר משה כחלון אמרו הערב כי אין שינוי בעמדתו לגבי מועד תחילת שידורי התאגיד.

על-פי החוק הנוכחי, תאגיד השידור אמור להתחיל לפעול בסוף אפריל, לאחר לא מעט דחיות במועד עלייתו לאוויר. לאחרונה העבירה הממשלה תיקון בזק בחוק השידור הציבורי, שביטל את האפשרות שניתנה קודם לכן לתאגיד להתחיל בשידוריו כבר ב-1 בינואר. הביטול נעשה על רקע עתירה לבג"ץ שדרשה ממשרדי האוצר והתקשורת לנמק מדוע לא הגיבו לפניית התאגיד, שהודיע כבר בנובמבר כי הוא ערוך להתחיל בשידורים ב-1 בינואר.

העתירות השונות שהוגשו לבג"ץ בעניין תחילת שידורי התאגיד נדחו או נמחקו, אך בעתירה האחרונה שנדונה, אשר הוגשה על-ידי ח"כ איתן כבל, עו"ד אלדד יניב ועמותת "הצלחה", שופטי העליון רמזו כי אם התאגיד לא יתחיל בשידוריו ב-30 באפריל, הם עשויים להתערב בסוגיה.

גם שר האוצר כחלון אמר לאחרונה כי דחיית שידורי התאגיד ל-30 באפריל כבר עלתה למדינה 150 מיליון שקל, וכי אין בכוונתו לאפשר דחיות נוספות במועד עלייתו לאוויר.