מפעל הטקסטיל ניבה יהפוך למגדל מגורים בן 30 קומות

המגרש הממוקם בדרום תל-אביב יימכר תמורת 148 מיליון שקל לחברת הנדל"ן Ybox ■ הרווח הצפוי מהעסקה - כ-120 מיליון שקל

הבניין בדרום ת"א. 148 מיליון שקל / צילום: אמיר מאירי
הבניין בדרום ת"א. 148 מיליון שקל / צילום: אמיר מאירי

חברת הנדל"ן Ybox, שבשליטת האחים גורסד, מנהלת מגעים לרכישת מתחם ניבה בדרום תל-אביב, תמורת 148 מיליון שקל. המגרש, הנמצא בבעלות משפחת ברוך, שימש בעבר כמפעל הטקסטיל של חברת ניבה, וממוקם בין הרחובות דרך יפו, נחלת בנימין וגת רימון.

המגרש מיועד להקמת מגדל מגורים בגובה 30 קומות, הכולל גם שטחי מסחר ומשרדים. על פי תוכנית בניין העיר התקפה, סך השטחים העיקריים המותרים לבנייה עומדים על 17.5 אלף מ"ר ועוד 7,500 מ"ר שטחי שירות. זאת בנוסף ל-21 אלף מ"ר שטחים תת קרקעיים. על פי התוכנית, 25% מזכויות הבנייה יהיו מיועדות למסחר, 25% למשרדים והיתר למגורים או למלונאות. הדירות במגדל יהיו קטנות, ושטחן ינוע בין 50-70 מ"ר בתוספת מרפסת.

הליך אישור התוכנית היה כרוך בשמיעת התנגדויות רבות בין היתר של ארגוני סביבה ותושבי שכונת נוה צדק, שנדחו לבסוף. החברה מעריכה כי הרווח הצפוי מהעסקה עומד על 120 מיליון שקל לא כולל מע"מ, ואף בוחנת להכניס שותף לעסקה.

במקביל לדיווח על המגעים לרכישת מתחם ניבה דיווחה החברה כי עסקה עליה חתמה בפברואר 2015 לא התממשה. מדובר בעסקה לרכישת מגרש ברחוב רבי חנינא 8 ביפו, המיועד להקמת בניין בן 4 קומות ו-22 דירות, תמורת 35 מיליון שקל. לאחר שהמוכרת לא עמדה בתנאים מתלים לעסקה, דיווחה Ybox כי העסקה בוטלה, והחברה תקבל בחזרה מהמוכרת סכום של 14 מיליון שקל בתוספת פיצוי מוסכם בסך 1.5 מיליון שקל.

אתמול (ב') דיווחה Ybox כי החברה גייסה מהמוסדיים 54 מיליון שקל בריבית של 4.95%, במסגרת הנפקת סדרת אג"ח חדשה. על פי הערכות, הגיוס יועד בין היתר למימוש העסקה.