פברואר: גולן עוצרת את הדימום בניודים; הוט מובילה בגיוסים

טלזר מפתיעה לטובה ■ מבין חברות הסלולר הוותיקות - פלאפון ננטשה הכי פחות בפברואר, אך בשבוע החולף היו נטישות על רקע עיצומי העובדים

מיכאל גולן, גולן טלקום / צילום: תמר מצפי
מיכאל גולן, גולן טלקום / צילום: תמר מצפי

חודש פברואר 2017 בניודים בשוק הסלולר ממחיש את המאמצים הגדולים שעושים בגולן טלקום כדי לעצור את המשך זליגת המנויים, אך נראה כי ההצלחה היא חלקית בלבד. בגולן הצליחו להאט את הדימום, אך נראה כי לרוכשים של החברה, אלקטרה צריכה, תהיה עוד הרבה עבודה כדי להחזיר את גולן לגיוסים שלהם הייתה רגילה בעבר - משימה שנראית היום בלתי אפשרית כמעט.

המעניין הוא המשך התופעה של הוט מובייל, שממשיכה להוביל את הניודים בשוק עם למעלה מ-5,000 מנויים - עדות להצלחת החבילה של גלישה ללא הגבלה ב-49 שקל לחודש. להוט מובייל יש כבר מעל 200 אלף מנויים בחבילה, והמפעילות הוותיקות מתקשות להתמודד עם ההצעה. הסיבות לכך מגוונות, אך נדמה כי חבילה כזאת עשויה לעלות להן ביוקר, והן חוששות מנדידת מנויים המונית לחבילות מהסוג הזה.

התופעה השנייה המעניינת בחודש החולף היא הגיוס המסיבי של טלזר, שעושה עבודה יפה מאד בקרב הקהלים שלה, במגזר העובדים הזרים ובקרב לקוחות חדשים בשוק הפרטי שאליו היא חודרת בהדרגה.

אצל חברות הסלולר הוותיקות - פלאפון, שננטשה הכי פחות בפברואר, סובלת בשבוע האחרון מעיצומים של העובדים. לא רואים זאת בנתונים החודשיים, אך בנתונים השבועיים רואים שיש יותר לקוחות שמגיבים ואף נוטשים בשבוע החולף.

סלקום ננטשה מעט יחסית החודש, ופרטנר ננטשה הכי הרבה, כפי שרואים בנתוני הניידות. פרטנר גם מגייסת פחות עקרונית, הודות למדיניות יותר שמרנית בהצעות, כאשר דרך 012 סלולר היא ממשיכה להציע חבילות של שני קווים ב-50 שקל לחודש. 

טבלת ניודים
 טבלת ניודים