על רקע צעדי טראמפ: מהן המלצות ההשקעה החמות כרגע?

האם מגיע קרדיט לטראמפ ■ מהי רפורמת המיסוי המתוכננת ■ כיצד תשפיע העלאת הריבית המתוכננת על השווקים ■ ואיך כדאי למשקיעים להיערך?

רינת אשכנזי / צילום: תמר מצפי
רינת אשכנזי / צילום: תמר מצפי

רק לפני שבועיים אישר הסנאט את מינויו של סטיבן מנושין לתפקיד שר האוצר של ארה"ב, וההבטחות לשינויים לרפורמה מרחיקת לכת במדיניות המיסוי לא מאחרות לבוא. במקביל, הנשיא דונלד טראמפ כבר זוקף לעצמו קרדיט על צמצום החוב הלאומי של ארה"ב ו-וול סטריט צופה עליית ריבית נוספת במאי הקרוב. אז למי שלא עקב, להלן תקציר מהלכיו הכלכליים של הנשיא החדש בחודש הראשון לכהונתו: 

■ ב-9 בפברואר הכריז דונלד טראמפ כי בתוך שבועיים-שלושה הממשל יחשוף "משהו פנומנלי בתחום המסים". התוכנית המפורטת טרם פורסמה, אבל עיקרי הדברים כבר ידועים: מדובר בעיקר בשינויים בשיטת חישוב המס למעמד הביניים והקלות לבעלי העסקים - צעדים שעשויים, לדברי שר האוצר החדש, להביא לגידול משמעותי בצמיחה הכלכלית.

■ במקביל, טראמפ לוקח לעצמו קרדיט על כך שהחוב הלאומי הצטמצם ב-12 מיליארד דולר בשבועיים הראשונים לכהונתו, בהשוואה לגידול של 200 מיליארד דולר בשבועיים הראשונים לכהונתו של ברק אובמה.

רינת אשכנזי, מנהלת מחלקת מחקר מדדים בקסם, מסבירה ראיון לגלובס TV האם מגיע קרדיט לטראמפ, מהי רפורמת המיסוי המתוכננת, כיצד תשפיע העלאת הריבית המתוכננת על השווקים, איך כדאי למשקיעים להיערך, מהם הסקטורים המועדפים להשקעה בשוק המניות - או האם מומלץ לעבור לאפיקים סולידיים יותר.

צפו בראיון.