אשכנזי-זלצמן משך דרישה לחשוף את מחירון מקאן

המשרד, שהגיע למקום האחרון במכרז הפרסום של האוניברסיטה הפתוחה, דרש לחשוף את תנאי הזוכה, ומשסורב עתר למחוזי ■ האוניברסיטה הפתוחה: "ניסיון לחלץ בחוסר תום-לב את תעריפי המתחרה" ■ ביהמ"ש המליץ למשוך את העתירה, והמשרד נענה

משרד הפרסום אשכנזי זלצמן
משרד הפרסום אשכנזי זלצמן

משרד הפרסום אשכנזי-זלצמן חזר בו - בהמלצת בית המשפט המחוזי בתל-אביב - מדרישתו להורות לאוניברסיטה הפתוחה ולמשרד הפרסום מקאן תל-אביב לחשוף את ההצעה הכספית של מקאן, שזכתה במכרז הפרסום של האוניברסיטה הפתוחה - כך נודע ל"גלובס".

מדובר במכרז לפרסום מודעות מכרזים, מודעות אבל ומודעות דרושים, שהתנהל לפני כחצי שנה, ושבו התמודדו 4 משרדי פרסום. מקאן תל-אביב זכו במקום הראשון, ואילו אשכנזי-זלצמן דורג במקום האחרון.

עם קבלת ההודעה בדבר זכיית מקאן, פנה משרד אשכנזי-זלצמן לאוניברסיטה הפתוחה וביקש לעיין בהצעה הזוכה. האוניברסיטה מסרה את המסמכים לעיון, אך השחירה את כל פרטי מחירון המודעות, ובכך קיבלה את עמדתה של מקאן כי המחירון מהווה סוד מסחרי.

אף שבהליכים משפטיים קודמים בין משרדי הפרסום מקאן ואשכנזי-זלצמן נקבע בעבר כי המחירון המדובר הוא בגדר סוד מסחרי, בחרו באשכנזי-זלצמן לפנות לבית המשפט בעתירה מינהלית, שבה תבעו לחשוף את הנתונים.

האוניברסיטה הפתוחה טענה, באמצעות עו"ד גילי שפר ממשרד בן-ארי, פיש, סבן ושות', כי בקשתו של המשרד לחשיפת הנתונים רחוקה מלהיות תמימה. בכתב התגובה נטען כי אשכנזי-זלצמן מעוניין לעיין במחיריה של מקאן בשל התחרות העסקית בין החברות, וכי אין קשר בין העתירה ובין התכלית של זכות העיון בדיני מכרזים.

"לעותרת יש יריבות עסקית מתמשכת עם המשיבה (מקאן), וטענותיה המכרזיות אינן אלא כסות לניסיונה לחלץ בחוסר תום-לב את התעריפים של מתחרתה העסקית, כל זאת תוך שימוש לרעה בהליך המכרזי ובדיני המכרזים", נכתב בכתב התגובה של האוניברסיטה. "מדובר במקרה מובהק של ניצול לרעה של דיני המכרזים להגשמת מטרה פרטית של העותרת".

שני מציעים בין מקאן לאשכנזי

עוד נטען כי היות שהמשרד דורג במכרז במקום הרביעי והאחרון, "משמע אף לו היה נמצא יסוד כלשהו לטענותיו, מי שהיה עתיד להיות מושפע באופן ישיר מחשיפת המידע המבוקש הם המשתתפים שדורגו מעליו במכרז. על-פי המכרז, מי שדורג במקום השני הוא משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, ולא הוא ולא המשרד השלישי צורפו על-ידו כצד לעתירה.

"בנסיבות אלה, שבהן שני מציעים נוספים עומדים בינה לבין מקאן אשר הוכרזה כזוכה, הרי שסיכוייה של העותרת לזכות במכרז בעקבות קבלת טענותיה הם קלושים עד אפסיים. מכאן הנך נמצא למד פעם נוספת כי לא המכרז הנוכחי הוא שעומד לנגד עיניה של העותרת - אלא טעמים שונים בתכלית", נכתב בתגובה לבית המשפט.

עוד נטען כי חשיפת המחירים כמבוקש על-ידי המשרד תפגע מחד גיסא בתכלית של החיסכון הכספי לרשות, ומאידך גיסא לא תועיל לאשכנזי-זלצמן במאום בכל הנוגע למכרז הנוכחי.

כאמור, בסופו של דבר המליץ בית המשפט לאשכנזי-זלצמן למשוך את עתירתו, וכך אכן עשה המשרד.

טל אשכנזי, מבעלי משרד הפרסום אשכנזי-זלצמן, בחר שלא להגיב לדברים.