הדיאטה המושלמת? שיטה ישראלית חדשה לרזות

סטארט-אפ ישראלי בשם DayTwo, הפועל בשיתוף-פעולה עם מכון ויצמן, חשף שיטה חדשה ויעילה במיוחד לרזות, ואולי הצליח סוף-סוף לפצח את סוד הדיאטה המושלמת

מחוץ לקופסא, דיאטה/ צילום: שאטרסטוק
מחוץ לקופסא, דיאטה/ צילום: שאטרסטוק

סטארט-אפ ישראלי בשם DayTwo (דיי טו), בפועל בשיתוף-פעולה עם מכון ויצמן, גילה כי אוכלוסיית החיידקים במערכת העיכול היא זו ששונה מאדם לאדם, ולכן התאמה נכונה של סוגי מזון ספציפיים לפעילות אותם חיידקים תאפשר להפחית את רמות הסוכר שכידוע גורמות לבעיות השמנה, סוכרת ולחץ דם גבוה.

על בסיס המחקר פיתחה החברה אפליקציית מובייל שפועלת בשיטה הזאת: המשתמשים מקבלים ערכה עם שליח עד הבית באמצעותה הם דוגמים את חיידקי המעיים, שליח אוסף את הדגימה למעבדות החברה, שם הנתונים מוזנים למערכת המדווחת למשתמש דרך האפליקציה על רמות הסוכר שצפויות להיווצר בגופו לאחר אכילת מזונות שונים.

לדברי ליהיא סגל, מנכ"לית DayTwo, 

"‪ ‫הממצאים שמתקבלים לאחר בדיקת הרכב החיידקים מפתיעים מאוד. מאכלים הנתפסים כבריאים לכולם כמו אורז מתגלים לעתים כמאכל שאינו מומלץ לאנשים מסוימים וישנם מקרים הפוכים בהם מתגלה שמזון כמו גלידה אינו מזיק".

הפיתוח הישראלי אף חתם לאחרונה על הסכם שיתוף-פעולה עם מאיו קליניק (Mayo Clinic) המפעילה מרפאות ברחבי ארה"ב והחל להנחות את האמריקאים כיצד לאכול בריא. בישראל לעומת זאת יש צורך להזמין את הערכה באופן פרטי דרך אתר החברה והיא עולה 1950 שקל.