עוזבים את הקבוצה: משפחת אדלסבורג מוכרת מניות לוזון

המשפחה, המחזיקה בכ-7.5% ממניות הקבוצה, מימשה היום את החזקותיה כ-15 מיליון שקל ■ המחיר משקף לקבוצת לוזון שווי של קרוב ל-200 מיליון שקל

עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי
עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי

משפחת אדלסבורג יוצאת מהשותפות שלה בחברת התשתיות והנדל"ן קבוצת לוזון  שבשליטת עמוס לוזון לאחר שנה של מחלוקות חריפות בין הצדדים. המשפחה, שמחזיקה בכ-7.5% ממניות לוזון, מימשה בסוף השבוע האחרון את החזקותיה בחברה, תמורת סכום כולל של כ-15 מיליון שקל. הרוכשים, ככל הידוע, הם כמה גופים מוסדיים. את ההפצה ביצעה לידר שוקי הון.

המכירה נעשתה לפי מחיר מניה של 75.5 אגורות - המשקף הנחה של כ-3.5% על שווי המניה ביום חמישי בבוקר. מניית לוזון נסחרה היום וגם ביום חמישי במגמה חיובית, המצטברת בשלושה ימים לעלייה של 18% ולמחיר מניה המתקרב ל-90 אגורות, המשקף לקבוצת לוזון שווי חברה של יותר מ-200 מיליון שקל.

את מניותיהם בקבוצת לוזון, אז תחת שמה הקודם, קבוצת א. דורי ותחת שליטתה של ענקית הנדל"ן גזית גלוב, רכשו אורי ויוסף אדלסבורג, באמצעות חברת אדלטק, בינואר 2016 מידי בית ההשקעות פסגות תמורת 69.5 אגורות.

על פי ההערכות, רכישה זו נעשתה על-ידי משפחת אדלסבורג כמנוף לחץ מול גזית גלוב על רקע סכסוך בין המשפחה לבין דורי בנוגע להחזקתם המשותפת בתחנת הכוח דוראד, ובכל מקרה אותה רכישה הובילה לכישלון הצעת רכש למניות דורי שפרסמה גזית גלוב, אשר בתגובה מכרה את השליטה בקבוצת דורי לידי עמוס לוזון.

סיבוב גדול ללוזון, קטן לאדלסבורגים

את רכישת השליטה בקבוצה ביצע כאמור לוזון במהלך ינואר 2016 תמורת פחות מ-10 מיליון שקל, במהלך בזק שנעשה אחרי קריסה של יותר מ-80% שרשמה מניית קבוצת דורי ביום אחד בעקבות החלטת גזית גלוב להיפרד ממניותיה. מאז זינקה המניה בשיעור מרשים של יותר מ-800% ומשקפת כיום למניותיו של לוזון, המחזיק כ-76% מההון, שווי של יותר מ-150 מיליון שקל.

קצת יותר משנה לאחר מכן, משפחת אדלסבורג יוצאת מההשקעה בחברה ברווח של יותר מ-1 מיליון שקל לאחר שבשנה החולפת מניית לוזון זינקה בכ-300%. קבוצת לוזון עוסקת ביזמות נדל"ן למגורים, ביצוע פרויקטים של נדל"ן ובעלת החזקות בתחנת הכוח דוראד, בה כאמור מחזיקה גם משפחת אדלסבורג.

בין הצדדים התעוררו במהלך החודשים האחרונים מספר נקודות מחלוקת, תחילה בנוגע למינוי דירקטורים לחברה, לאחר מכן בנוגע לתחנת הכוח דוראד בעקבות רצונה של לוזון להנפיק אג"ח, ובהמשך בנוגע לתנאי העסקת עו"ד ארז תיק, המנכ"ל החדש שמינה לוזון.

בנוסף, יצאה משפחת אדלסבורג נגד דרך אישור ההסכם שחתמה לוזון להסדרת חובותיה לגזית גלוב, שהעמידה לה שטרי הון והלוואות בעלים כשהייתה בעלת השליטה, בהיקף של כחצי מיליארד שקל - הסכם שהיה צפוי לדלל את החזקות המשפחה בצורה משמעותית ולצמצם את כוחה בקרב בעלי מניות המיעוט.

מניית לוזון קפצה יותר מ-800% מאמצע ינואר 2016
 מניית לוזון קפצה יותר מ-800% מאמצע ינואר 2016