ניסנקורן: "כבל ויחימוביץ' שיקרו, לא מעניינים אותם העובדים"

באירוע שבתרבות שהתקיים היום דיבר ניסנקורן בתקיפות בגנות הדיל שנחשף בין כבל ליחימוביץ' ■ "שלי היססה חודשים שלמים, היא חיכתה למתנה - או ראשות ההסתדרות או ראשות מפלגת העבודה"

אבי ניסנקורן, שלי יחימוביץ' / צילום: איל יצהר, אוריה תדמור
אבי ניסנקורן, שלי יחימוביץ' / צילום: איל יצהר, אוריה תדמור

"כבל ויחימוביץ' הופכים את ההסתדרות לשדה משחק פוליטי. ההקלטות מוכיחות שלא מעניינים אותם העובדים וההסתדרות". את הדברים האלו אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, באירוע שבתרבות שהתקיים היום (שבת) בחולון בהנחיית העיתונאית נחמה דואק.

"חייבים לדבר על המהות. בסוף מנהיגות נמדדת בערכים, במעשים וביכולות להוביל ולהביא לתוצאות." הוסיף, בהתייחסו לדיל שנחשף בין חברי הכנסת איתן כבל לשלי יחימוביץ', במסגרתו הבטיח כבל לכאורה לתמוך ביחימוביץ' בבחירות לראשות ההסתדרות, והיא בתמורה תתמוך בו לראשות מפלגת העבודה.

"כבל ויחימוביץ' שיקרו לציבור 4 פעמים. הם שיקרו פעם אחת לי כשאני אמרתי שיש דיל והם הכפישו אותי, הם שיקרו פעם שנייה כשאחרים אמרו שיש דיל והם הכפישו אותם, הם שיקרו פעם שלישית כשהתפרסם הסרטון בחמישי והם הכחישו ופעם רביעית כשהתפרסם המסמך אתמול שמוכיח את הדיל והם עדיין מכחישים.

"מותר לעשות דילים ובפוליטיקה יש הסכמים קואליציונים, אבל אסור לשקר לציבור ומה שקרה מאוד מאוד חמור. הבעיה היא שא' הם עושים דברים בהסתר, מי שמסתיר יש לו מה להסתיר, וב' שההסתדרות לא מעניינת אותם".

ניסנקורן המשיך והתייחס להכחשות של השניים בעניין הדיל ואמר: "איש ציבור אסור שישקר לציבור, אני לא משקר, לא בארבע עיניים ולא בפומבי, אני אומר את האמת גם כשהיא לא נעימה. מי שמכיר אותי יודע זאת.

"בסוף מנהיגות נמדדת בערכים, במעשים וביכולות להוביל ולהביא לתוצאות. מה שאני אומר אני מקיים ואני בא עם תוצאות. שלי היססה חודשים שלמים, היא חיכתה למתנה - או ראשות ההסתדרות או ראשות מפלגת העבודה. בשבילה זה מקפצה, אבל אני מברך על הבחירות, יש הליך דמוקרטי והציבור יחליט.

"אני חיי את ההסתדרות מעל 20 שנה. אני חיי עובדים וגמלאים 24/7. ההסתדרות היא העוגן של העובדים והגמלאים, ומה שאני אומר אני מקיים. הציבור ילך עם מי שמביא תוצאות ואומר את האמת."

ניסנקורן המשיך ואמר כי הוא "מאוד מצטער על כך שהסיפור של ההסתדרות הולך להכפשות ומתייחסים להסתדרות ככלי משחק פוליטי במקום למהות.

"אני קידמתי את קליטת עובדי הקבלן, העלתי את שכר המינימום ב-1,000 שקלים, השכר הריאלי עלה בכ-9%, הגדלתי את ההפקדות לפנסיה, דאגתי לשילוב בעלי מוגבלויות ועוד. מדינת ישראל גם רוצה לבטל את הביטוח הסיעודי הקולקטיבי ואני מונע זאת ואנו נדאג להצמיד את קצבאות הזקנה בביטוח הלאומי לשכר הממוצע במשק".