טראמפ מקשה על קבלת ויזת עבודה לעובדי הייטק זרים

החל מתחילת אפריל תוקפא לתקופה של שישה חודשים האופציה להארכת ויזה מסוג H-1B במסלול המהיר - ויזת עבודה המאפשרת למעסיקים אמריקאים להעסיק באופן זמני עובדים שאינם אזרחי ארה"ב בעיקר במקצועות ההייטק

טראמפ חותם על צו מקסיקו סיטי / צילום: רויטרס
טראמפ חותם על צו מקסיקו סיטי / צילום: רויטרס

טראמפ לא עוצר: היום (שבת) פורסם כי החל מתחילת אפריל תוקפא לתקופה של שישה חודשים האופציה להארכת ויזה מסוג H-1B במסלול המהיר - ויזת עבודה המאפשרת למעסיקים אמריקאים להעסיק באופן זמני עובדים שאינם אזרחי ארה"ב במקצועות הדורשים מומחיות, בדגש על מקצועות מדעיים וטכנולוגיים.

בין המקצועות הפופולרים בקרב מבקשי הוויזה נמנים ארכיטקטים, מהנדסים, רואי חשבון, מנתחים פיננסיים, אנליסטים, מדענים ומי שעוסק במדעי המחשב והרפואה. עובדי הייטק רבים חששו מהצעד הזה, מישראל כמו גם ממדינות רבות ברחבי העולם, בידיעה כי קיימות חברות בארה"ב אשר יעדיפו שלא להמתין לקבלת ויזה מיוחדת למהגרים, ויבכרו להעסיק עובדים תושבי ואזרחי ארה"ב.

בעבר כבר הזהרנו כי האיבה המתמשכת של טראמפ למהגרים, כמו גם האני מאמין שלו כי "עניי עירך קודמים", מבשרים רעות לא רק למהגרים עצמם כי אם גם לכלכלת ארה"ב ובראש ובראשונה לתעשיות הטכנולוגיות שלה, והיום החשש מתממש. המכה הזו תגרום זעזוע מתמשך לעולם העסקים, בעיקר למגזר הטכנולוגי.

הוויזה תקפה ל-3 שנים וישנה אפשרות להאריכה ל-3 שנים נוספות. קשה להניח כי מלבד טלטול הענף הטכנולוגי טראמפ אכן התכוון לחולל מהפיכה, שכן בסך הכל קיימות 65 אלף ויזות עבודה בלבד לכל שנה פיסקאלית, כאשר בנוסף קיימות 20 אלף ויזות למחזיקי תואר שני.