אמ"צ השלימה מכירת רשת אייס לקדמה ברווח של 95 מיליון ש'

אמ"צ רכשה את רשת ה"עשה זאת בעצמך" ב-2012, לאחר שאייס צברה חובות של 450 מיליון שקל

זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה / צילום: יוני רייף
זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה / צילום: יוני רייף

חברת אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) עדכנה ביום חמישי על השלמת העסקה למכירת פעילות אייס אוטו דיפו לידי קרן קדמה, לפי שווי של כ-190 מיליון שקל. במסגרת העסקה תשלם קדמה לאמ"צ עבור הפעילות 145 מיליון שקל, ותיטול על עצמה התחייבויות בסך 45 מיליון שקל עבור ההון החוזר נטו של אייס. לפי ההערכות של אמ"צ, העסקה צפויה להניב לה רווח לפני מס של כ-95 מיליון שקל.

תנאי העסקה קובעים כי תשלום ראשון מסכום העסקה, בהיקף של 100 מיליון שקל, ישולם במועד השלמת העסקה, והיתרה, בתוספת ריבית שנתית של 2%, תשולם בשני תשלומים שווים - שנה ושנה וחצי לאחר השלמת העסקה. עד סוף אפריל תיערך התחשבנות בין אמ"צ לקדמה, בהתאם להון העצמי שיהיה לאייס בפועל בתחילת 2017, ובהתאם לתוצאות אייס בחודשים ינואר-פברואר 2017.

ההחלטה למכור את רשת ה"עשה זאת בעצמך" היא חלק מאסטרטגיה שמוביל מנכ"ל אמ"צ, זאב קלימי, לצמצם את הפעילות הקמעונית של החברה, לצאת מתחומים שאינם בליבת פעילותה ולחזק את פעילות התעשייה של החברה במגזר המזגנים, האחראי לעיקר המכירות והרווח.

אמ"צ רכשה את רשת אייס בתחילת 2012, לאחר שהחברה, שהיתה בשליטת גאון אחזקות ושלמה זבידה, צברה חובות של 450 מיליון שקל ונקלעה להקפאת הליכים. אמ"צ שילמה על אייס 129 מיליון שקל, לאחר תהליך התמחרות מול גורמים אחרים, שהביעו רצון לרכוש את הרשת.

רשת אייס, המונה כיום 30 סניפים, פועלת בתחום עיצוב הבית ואחזקתו, וכחלק מפעילותה היא מחזיקה גם ברשת אוטו דיפו, הפועלת בתחום המוצרים לרכב ומפעילה 18 סניפים. להוציא שני סניפים, כל שאר סניפי אוטו דיפו פועלים בצמוד לסניפי אייס.

קרן קדמה קפיטל הוקמה ב-2006 והיא מנוהלת על ידי אורי עינן, גלעד הלוי וגלעד שביט. קדמה מנהלת הון בהיקף של כמיליארד שקל בשתי קרנות, ובין השקעותיה בעשור האחרון ניתן למצוא חברות ציבוריות כמו דנאל וברנד תעשיות, וחברות פרטיות כמו יקבי כרמל, קווליטסט, מרינה פטריות הגליל ופמי פרימיום.