מסתמן: גם התביעה תערער על העונש במשפט אזריה

בעקבות הערעור של ההגנה במשפט החייל היורה, גם התביעה הצבאית צפויה להגיש ערעור בשבוע הבא ■ ההחלטה הסופית על המהלך - בשבוע הבא ■ שפטל ממשיך לתקוף: "אף אחד לא היה מוציא אותו זכאי"

משפט אלאור אזריה /  צילום: תומר אפלבאום "הארץ"
משפט אלאור אזריה / צילום: תומר אפלבאום "הארץ"

לאחר שעו"ד יורם שפטל, הפרקליט היחיד שנותר בצוות ההגנה של החייל אלאור אזריה, הגיש ערעור - התביעה הצבאית צפויה לערער גם כן בשבוע הבא על גזר דינו של החייל - שנשלח ל-18 חודשי מאסר לאחר שהורשע בהריגה.

טרם התקבלה החלטה סופית בתביעה הצבאית והדיונים הפנימיים נמשכים: החלטה סופית תיפול רק ביום שלישי. אם יוחלט להגיש ערעור, הכוונה היא לדרוש לגזור על אזריה בין 30 ל-48 חודשי מאסר, כפי שסבר שופט המיעוט.

עו"ד שפטל התראיין שלשום ל"אולפן שישי" ותקף את עורכי הדין בסרגליק וכץ - הסנגורים הפורשים - ואת בית הדין הצבאי, שלדבריו היה מרשיע את אלאור בכל מקרה.

"בסרגליק וכץ התפטרו משום שנסחטו באיומים ואמרו להם שאם יגישו ערעור - הפרקליטות הצבאית תגיש ערעור משלה על קולת העונש", הבהיר שפטל, אך גם תקף אותם: "הם ברחו מהמערכה והכניסו את המשפחה למצב בלתי נסבל. הם כמעט התרסקו, אלמלא אני עמלתי להחזיר להם טיפה ביטחון עצמי שחזר אליהם במלואו".

לדבריו של שפטל, לאלאור לא היה סיכוי לזיכוי בבית הדין הצבאי: "עורכי הדין שפרשו אמנם עשו עבודה לא רעה אבל גם התרשמתי שבבית הדין שבו נשפט לאלאור לא היה שום סיכוי. גם אם מלאכי השרת היו הסנגורים שלו זה לא היה עוזר, אף אחד לא היה מוציא אותו זכאי".

שפטל נשאל האם הוא יהיה זה שיצליח להביא לזיכויו של אלאור, אך סירב להתנבא: "חובה שיהיה כאן זיכוי על פי העובדות. בכל רגע יושבים במדינת ישראל הרבה יותר מאלף אסירים שאין קשר בין הדין והעובדות שבמשפט שלהם לבין התוצאה המרשיעה".

 

סנגוריו לשעבר של אזריה בתגובה: "אף אחד לא ציפה שייגזרו רק 18 חודשי מאסר"

"דבריו של שפטל מנותקים לגמרי מהמציאות", אמר סניגורו לשעבר של אזריה, עו"ד אייל בסרגליק, אך הבהיר כי הוא ושותפו ימשיכו לסייע למשפחה ככל שתצטרך.

"מה שעומד לנגד עינינו גם היום היא טובתו של אלאור", אמר עו"ד אילן כץ. "אף אחד לא ציפה שאחרי הכרעת הדין הדרקונית הזו ייגזרו 18 חודשי מאסר. אני לא יודע מה עולה במוחו הקודר של עו"ד שפטל, אנחנו סברנו שבדרך שלנו נוכל להביא לאלאור תוצאה בטוחה".

"יש פה אלמנט של כפיות טובה מצד עו"ד שפטל", הוסיף. "לא סתם הסתלקנו מהערעור. נלחמנו בכל המערכות. לא בטוח שערעור יביא את התועלת שאנחנו היינו מביאים"