הסטארט-אפ Cnoga גייס 50 מיליון דולר לפי שווי של 217 מיליון דולר

החברה הישראלית מפתחת מוצר אשר מאפשר ניטור רפואי לא פולשני ועיבוד מידע בענן ■ המשקיעה, חברת BOE הסינית, פועלת בתחום הבריאות

חברת BOE הסינית השקיעה 50 מיליון דולר בחברת Cnoga הישראלית תמורת 23% ממניות החברה, כלומר לפי שווי של 217 מיליון דולר - כך דיווחו החברות היום (ב'). BOE היא חברה סינית בתחום ציוד המעבדות, והיא מעוניינת להתבסס כמובילה בתחום הרפואי. לדברי החברה, המוצר של Cnoga אשר מאפשר ניטור רפואי ועיבוד מידע בענן, אותו פיתחה החברה מאז שנת 2004, תואם את התוכנית האסטרטגית של BOE.

העסקה כוללת גם חתימה על הסכם שיווק משותף למוצריה של סינוגה בסין, ולפיתוח קו מוצרים חדש לשוק הבריאות המקצועי.

סינוגה פיתחה סדרה של מכשירים המאפשרים מדידה של מגוון פרמטרים בריאותיים באופן לא פולשני על ידי אבחון אופטי של הגוון המשתנה של האצבע. בין היתר ניתן למדוד כך דופק, לחץ דם, תפוקת לב, רמות המוגלובין, PH, ספירת תאי דם אדומים, רוויון חמצן ועוד. הייחוד של החברה הוא הן בדרך השגת המידע והן בניהול שלו בענן.

ב-2014 הודיעה החברה על קבלת השקעה של 12.5 מיליון דולר מקרן GoCapital הסינית. מוצרי החברה מופצים במספר מדינות ביניהן איטליה, ברזיל, ניו זילנד וגם סין ומאושרים לשיווק ב-35 מדינות.

סינוגה הוקמה ב-2004 על ידי ד"ר יוסף סגמן, דוקטור למתמטיקה, אשר הקים לפני כן חברה בשם אופלס שנמכרה לאינטל. בתחילת הדרך המטרה הייתה למדוד סוכר בדם באופן לא פולשני, אשר הסתבר כפרמטר המורכב ביותר למדידה. החברה קיבלה לאחרונה אישור שיווק בסין למוצר זה לאחר ביצוע ניסויים קליניים שהראו כי המוצר יכול להחליף את בדיקות הדקירה ברוב החולים. 

הרעיון לחברה למעשה עלה בסין, כאשר סגמן צילם סינים רבים ושם לב להבדל בגוון העור של סינים שונים ולהבדלים בינם לבין המערביים, אולם חשב כי דבר אחד משותף לכולם - הכיוון האדום הנובע מזרימת הדם. לחברה היה בעבר שיתופי פעולה עם חברת טקסס אינסטרומנטס האמריקנית, בתמיכת קרן BIIRD לשת"פ אמריקאי ישראלי. טקסס אינסטרומנטס אף הובילה את הגיוס הראשון בחברה, בהיקף של 8 מיליון דולר.