חברה שמונעת קרינה בחדרי ניתוח גייסה 5.7 מיליון דולר

רדיאקשן הוקמה ע"י היזם הסדרתי ד"ר אמיר בלסון, שפעל עד היום בארה"ב ומכר שתי חברות בסכום מצטבר של יותר מ-100 מיליון דולר

חברת Radiaction שפיתחה מערכת שמגינה על רופאים בצנתורים ופרוצדורות ניתוחיות נוספות המבוצעות בתנאים של קרינה מתמשכת, גייסה 5.7 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות HighGround Capital הסינית.

רדיאקשן הוקמה על-ידי היזם הסדרתי ד"ר אמיר בלסון אשר פעל עד היום בארה"ב ומכר שתי חברות בסכום מצטבר של יותר מ-100 מיליון דולר. זוהי החברה הראשונה שהוא מקים בישראל, והיא הוקמה בתוך חממת רד ביוטכנולוגיה, שבבעלות משפחת זיסאפל ומנוהלת על-ידי דוד זיגדון.

כיום רופאים בחדרי צנתור ובחדרי ניתוח אחרים חשופים מאוד לקרינה. עליהם ללבוש חלוק עופרת אשר מגן על חלק מאיבריהם, אולם חלוקי העופרת הכבדים גורמים לכאבי גב חמורים האופייניים לכל הרופאים העוסקים בתחומים אלה, רובים לוקים בקטרקט בגלל הקרינה המגיעה לעיניים ושיעור גידולי המוח שלהם גבוה ביחס לאוכלוסייה הכללית, משום שראשם אינו מוגן.

החברה פיתחה מכשיר אשר מבודד את מקור הקרינה ולא את הרופא. כיום לא ניתן לבודד את מקור הקרינה כי המכשיר צריך לנוע סביב הפציינט ולצלם אותו מזוויות רבות. המכשיר של רדיאקשן מתכוונן גם הוא. בכל זווית שבה מתייצב מקור הקרינה, נשלפים קירות ההגנה באופן רובוטי כך שהם מקיפים את מקור הקרינה וחוצצים בין הקרינה לבין הרופא. מחקרים ראשוניים שערכה החברה הראו כי היא מפחיתה את רמות הקרינה בחדר הניתוח ביותר מ-90%.