המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות; מחיר הנפט ירד ב-2%

המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת לאחר הודעת הריבית ■ תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים חצו את רמת 2.5% ■ נשיא בלארוס אותת כי הוא מוכן לחדש את קרטל האשלג

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות קלות. באירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת לאחר הודעת הריבית של ה-ECB. 

 

ה-ECB האירופי הודיע על הותרת הריבית בגוש האירו ברמתה הנוכחית, כשבשבוע הבא צפויה להתכנס בארה"ב ועדת השוק הפתוח (ה-FOMC) כדי לקבוע את מדיניות הריבית של הפדרל ריזרב לחודש אפריל. על פי המסחר בחוזים על הריבית הרי שהסיכויים להעלאת ריבית כבר בשבוע הבא גבוהים ומסתכמים בלמעלה מ-80%. גם בשוק האג"ח צופים שהריבית תעלה כבר בישיבה הקרובה כשאמש זינקו התשואות על האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים חצו את רף 2.5%. 

 

הנפט  המשיך לרכז עניין והיום ירד במסחר ברחבי העולם מתחת ל-50 דולר. הסיבה המרכזית להיחלשות הנפט הוא המלאים האמריקאים שזינקו בשבוע שעבר ל-8.2 מיליון חביות בעוד ההערכות היו ל-1.1 מיליון חביות והנתון של השבוע הקודם שעמד על 1.5 מיליון חביות.

מניית סנאפ הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שנסחרה בתנודתיות לאורך השבוע שעבר מאז הנפקתה הראשונית לציבור.

מניות הדשנים ביניהן פוטאש  וכיל  בלטו לחיוב לאחר שנשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו אמר היום כי בלארוס מוכנה לחדש את שיתוף הפעולה עם ענקית הדשנים הרוסית אורלקלי. נזכיר כי ב-2013 פורק קרטל האשלד העולמי שהורכב מאורלקלי וחברת הדשנים הלאומית של בלארוס לאחר שמנכ"ל אורלקלי דאז החליט לסיים את השת"פ בין שתי החברות. (לסיפור המלא)

דיווחים בארה"ב טוענים כי חברת שיתוף הנכסים Airbnb גייסה כמיליארד דולר לפי שווי של כ-30 מיליארד דולר. כמו כן טוענים הדיווחים כי החברה עברה לרווחיות לראשונה בתולדותיה.

מניית סירס  המריאה לאחר שהקמעונאית, שמצויה בקשיים משמעותיים בתקופה האחרונה, דיווחה על הפסד נמוך מהצפוי בתקופת החגים האחרונה. הכנסות החברה עלו גם הן על ציפיות האנליסטים.

מניות הפארמה המשיכו לרכז עניין לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר השבוע שיפעל לחייב את חברות התרופות להתחרות אחת בשנייה ביתר שאת כדי להוזיל את המחירים לצרכן האמריקאי. כאן המקום לציין שטבע  שברה השבוע את רמת התמיכה הטכנית שהייתה לה ב-35 דולר, נתון שהקרין עליה באופן שלילי השבוע. טבע, מיילן  ופריגו  ריכזו עניין כמו גם יתר ענקיות הפארמה.