צמרת שיאני השכר: עלות שכר של 100 מ' ש' לחמשת בכירי טבע

לרשימת שיאני השכר בחברות הציבוריות ב-2016 התברג, בין השאר, מנכ"ל חברת הביטוח איי.די.איי רביב צולר, עם עלות שכר שנתית של כ-4 מיליון שקל

זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה / צילום: יוני רייף
זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה / צילום: יוני רייף

דוחותיה של חברת הביטוח הישיר איי.די.איי, שפורסמו הבוקר, צירפו את מנכ"ל החברה, רביב צולר, לרשימת שיאני השכר של החברות הבורסאיות ל-2016, עם עלות העסקה של כ-4 מיליון שקל - סכום ששולח אותו להתברג בין 20 שיאני השכר הראשונים בשלב זה.

צולר נהנה אשתקד משכר בעלות של כ-3 מיליון שקל, נוסף על מענק ותגמול מנייתי, ועלות יתר ארבעת שיאני השכר של איי.די.איי הסתכמה ב-1.3-1.7 מיליון שקל לכל אחד. רק אחת מארבעת שיאני השכר בחברה היא אישה: הסמנכ"לית מירב סלע, שעלות העסקתה הסתכמה ב-2016 ב-1.3 מיליון שקל.

מי שעוד ציינה אמש את יום האישה הבינלאומי עם תלוש שכר נכבד, היא טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית חברת התקשורת הוט, שעלות העסקתה הסתכמה אשתקד ב-3.2 מיליון שקל - אחרי שנהנתה משכר בעלות של 1.75 מיליון שקל, נוסף על מענק של 1.45 מיליון שקל. עם תגמולים אלה, גרנות גולדשטיין הפכה למנהלת השנייה בקרב שיאניות השכר בשנה החולפת, אחרי ענת כהן דייג, מנכ"לית חברת קומפיוג'ן, שעלות העסקתה הגיעה ל-3.9 מיליון שקל.

בכירי טבע עדיין בראש הרשימה

חברת הוט מציגה שתי שיאניות שכר נוספות: היועצת המשפטית אורית גדרון חריט, שעלות העסקתה הסתכמה ב-1.7 מיליון שקל, ועמליה זרקא, סמנכ"לית משאבי אנוש, שעלות העסקתה הגיעה ל-1.85 מיליון שקל. עוד בין בכירי השכר בחברת הוט: המנכ"ל הקודם, אילן צחי, שסיים את תפקידו ביולי 2016, ועלות העסקתו הגיעה ל-2.3 מיליון שקל; וסמנכ"ל התוכן, יורם מוקדי, עם עלות העסקה שנתית של 1.9 מיליון שקל.

מנכ"לית נוספת שהצטרפה לרשימת שיאני השכר היא שנית פאר צפוני, העומדת בראש חברת האינטרנט בבילון, שפרסמה את דוחותיה בימים האחרונים. עלות העסקתה של פאר צפוני הסתכמה בשנה שעברה ב-2.5 מיליון שקל.

עוד עולה מדוחות בבילון כי החברה שילמה דמי ניהול של 540 אלף שקל לבעל השליטה, נועם לניר, בתפקידו כיו"ר החברה בהיקף משרה של 30%. שיאן השכר בחברת אפריקה מגורים הוא המנכ"ל, אורן הוד, שעלות העסקתו הגיעה ל-2.2 מיליון שקל.

מי שהצליח אתמול להתברג אל עשיריית שיאני השכר עד כה הוא מנכ"ל יבואנית מוצרי החשמל אלקטרה צריכה, זאב קלימי, שנהנה ממענק שמן של 4.6 מיליון שקל. מענק זה מבוסס על תוצאות החברה, שסיכמה את 2016 עם שיפור ניכר בפעילות, אשר העלה את עלות העסקתו של קלימי אשתקד לקרוב ל-8 מיליון שקל.

שם בולט נוסף בצמרת שיאני השכר הוא מנכ"ל חברת מנדלסון תשתיות, שרגא בר, שנהנה ממענק של 2.75 מיליון שקל בעקבות מכירת השליטה בחברה - מענק שהקפיץ את עלות העסקתו השנתית ל-6.6 מיליון שקל.

בשלב הנוכחי, את צמרת טבלת שיאני השכר ממשיכים לאייש חמשת בכירי ענקית הגנריקה טבע, שעלות העסקתם יחד התקרבה ל-100 מיליון שקל (כ-25 מיליון דולר). מיד אחריהם התברג לרשימה המנכ"ל הקודם של חברת פריון, ג'וזף מנדלבאום, שעלות העסקתו הגיעה ל-11.5 מיליון שקל (3 מיליון דולר).

שיאני השכר ל-2016 במיליוני שקלים
 שיאני השכר ל-2016 במיליוני שקלים