"מוקדם לדעת אם השיפור בשוק העבודה נובע ממדיניות טראמפ"

כלכלנים בארה"ב מגיבים לדוח התעסוקה:  "אם לא יהיו הפתעות לרעה בצמיחת המשק האמריקאי קברניטי הפד יוכלו לאמץ מדיניות אגרסיבית יותר בהמשך השנה"

ג'נט ילן / צילום: בלומברג
ג'נט ילן / צילום: בלומברג

כלכלנים בארה"ב הגיבו היום (ו') לנתוני שוק העבודה לחודש פברואר, שפורסמו לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, והפתיעו לטובה.

"מוקדם מדי לדעת אם השיפור בשוק העבודה נובע ממדיניות הנשיא החדש דונלד טראמפ. כנראה שיש תחושה טובה יותר בקרב העסקים באמריקה מאז שהוא נכנס לתפקיד, אבל עדיין לא ראינו צעדי מדיניות משמעותית. מה שראינו בדוח זה המשך שיפור בשוק העבודה שהיה לאורך שנת 2016", כתב  Gus Faucher , כלכלן ראשי ב-PNC.

ג'ון קאנלי מ- LPL Financial אומר כי הוא מצפה להעלאת ריבית על ידי הפד בשבוע הבא, ולשתי העלאות נוספות בהמשך השנה.

Brian Schaitkin, כלכלן בכיר ב- Conference Board כתב כי "אם לא יהיו הפתעות לרעה בצמיחת המשק האמריקאי קברניטי הפד יוכלו לאמץ מדיניות אגרסיבית יותר בהמשך השנה".

כאמור, היום ב-15:30 התפרסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש פברואר, הדוח שמסכם חודש מלא ראשון של דונלד טראמפ בבית הלבן. הדוח הקודם פורסם זמן קצר אחרי כניסתו לנשיאות ב-200 בינואר.

לפי הדוח לשוק העבודה האמריקאי (המגזר הלא חקלאי) נוספות 235 אלף משרות חדשות בפברואר, לעומת צפי הכלכלים לתוספת של 210 אלף משרות. נתון חודש ינואר שופר ב-11 אלף לתוספת של 238 אלף משרות. שיעור האבטלה רשם ירידה של 0.1% לרמה של 4.7% , בהתאם לצפי הכלכלנים.

נתון לא פחות מעניין הוא שכר העבודה הממוצע לשעה, שעלה ב-0.2% לרמה של 26.09 דולר. העלייה בשכר ב-12 החודשים האחרונים עמדה על 2.8%.

הדוח החזק מגדיל אף יותר את הסיכוי להעלאת ריבית בארה"ב בהחלטה הקרובה בשבוע הבא. לקראת פרסום הדוח תמחרו בשוק סיכוי של כ-91% להעלאת ריבית בשבוע הבא וכעת הנתון הזה צפוי להתקרב ל-100%%.