"כפר השעשועים" נמכרה לקבוצת אנשי עסקים בראשות המנכ"ל

גל אלון, המכהן כמנכ"ל הרשת בשנים האחרונות, מוביל קבוצת משקיעים שרכשה את פעילות הרשת ב-10 מיליון שקל

גל אלון/  צילום: שי כהן ארבל
גל אלון/ צילום: שי כהן ארבל

פעילות רשת כפר השעשועים נמכרה לקבוצת אנשי עסקים בראשות גל אלון המכהן כמנכ"ל החברה בשנים האחרונות. העסקה מוערכת ב-10 מיליון שקל כשהפעילות נמכרה ללא חובות והתחייבויות - אלה יישארו באחריות רונן לוי, בעלי הרשת עד כה. אלון ימשיך לכהן כמנכ"ל הרשת כשחלק מהמשקיעים יקחו חלק בתפעול החברה.

לפני חצי שנה פורסם כי הרשת נמצא על המדף על רקע רצונו של לוי לחסל את החובות שצברה הרשת עם השנים. מספר גורמים הביעו עניין בקניית הרשת, ביניהם ספקים. החובות שנותרו היום עומדים, לפי אלון, על מיליוני שקלים בודדים.

כפר השעשועים מונה כיום 58 סניפים, ממגד'ל שמס בצפון ועד אילת בדרום כשהתכנית העסקית מכוונת לפתיחת 20 סניפים במהלך 2018. "אחרי שנתחיל את כל עולם היבוא מחדש, מה שיהווה חלק משמעותי בתמהיל המוצרים שברשת נפתח ב-2018 עוד 20 סניפים. השאיפה היא להגיע לתמהיל של 60% מהמוצרים הממותגים שנרכוש מספקים מישראלים ו-40% בייבוא של מטה הכפר כשבשלב זה לא נפעיל יבוא מקביל, אלא נעמיק במותגי הבית למשל למוצרי חזרה לבית הספר", כך לדברי אלון.

בשנתיים האחרונות סגר אלון 15 סניפים שהיו בבעלות הרשת. יתר הסניפים שנותרו פעילים כיום, כמו גם הסניפים העתידיים שצפויה הרשת לפתוח, פועלים כולם במודל של 100% זכיינות. "הגענו למסקנה שסניפי בעלות הם לא הצד החזק שלנו. לקראת סוף 2017 נפתח סניף לדוגמה באזור המרכז".

- האם תשנו את תמהיל המוצרים?

"ההתמחות שלנו היא בעולם הפנאי, היצירה הצעצועים ומוצרים חינוכיים וזה מה שבידל אותנו. נמשיך לפתח את נושא העונתיות כמו בחזרה לבית הספר, מוצרי חצר וגינה וכד'".

- ערוץ האונליין המתחזק מהווה תחרות תוך דגש על מחיר. איך מתמודדים עם זה?

"האונליין תמיד היה ברקע. במוצרים שזולים מ-10 דולר בד"כ הצרכן יזמין באינטרנט אבל עדיין יש קהל גדול וזה החלק היותר משמעותי שבודק אונליין אבל בסוף קונה בחנות. יש לנו אתר מכירתי נפתח אותו גם עם משלוחים באותו היום ועם אפשרות החלפה בכל הסניפים בארץ. לאור התחרות אנחנו הולכים לעסוק הרבה בלהיות הרשת הזולה ביותר בכל עולם המותגים. יש לנו את היכולת ואת המנוף המשמעותי מול הספקים שיתנו לנו עדיפות. אם נצטרך לייבא מותגים לבד נעשה את זה כדי להיות מובילים במחירים. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם המותגים הגדולים והם מבינים שהרשת חוזרת להיות המובילה בארץ".

על המשקיעים הנוספים לצד אלון לא נמנים ספקים ואף אחד מהם לא מגיע מעולם הצעצועים. בין המשקיעים, למשל, עורך דין המתמחה בנדל"ן וחברת דבוש, יצרנים ויבואנים של מזגנים למבני תעשייה ומסחר.

"חיברתי קבוצה של אנשי עסקים שמשלימים אחד את השני בתפיסה שלהם ומתאימים לתרבות הזכיינים", אומר אלון כשהוא מחדד כי "חובות החברה נסגרו כמעט לחלוטין. נשארו חובות של מיליוני שקלים בודדים ועם מכירת פעילות החברה רונן יחסל אותם. ללוי שנשאר עם זכויות וחובות החברה נותרו חייבים בהיקפים גדולים והוא יעסוק בגבייה. אנחנו קונים את פעילות החברה כשהיא נקיה לחלוטין".

עוד הוא מציין: "עברנו שנים מאוד קשות עם הנפילה של הרבוע הכחול שהיו שותפים שלנו ועם פיטורי עובדים ושינוי גדול שעברנו. זה יום מאושר עבורנו ויש תמיכה אדירה מהזכיינים. אנחנו יוצאים לדרך חדשה. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הרשת לא הייתה ממשיכה ואילו השפעות היו לכך על ענף של הצעצועים בישראל".