אינטק פארמה גייסה 10 מיליון דולר בהנפקה פרטית

בהפקה השתתפו מנהלי החברה הבכירים ■ חברת התרופות נמצאת בשלב III של הניסויים הקליניים במוצר המוביל שלה - גלולה לשחרור מושהה של תרופות לטיפול בפרקינסון

מעבדות אינטק / צילום: איל יצהר
מעבדות אינטק / צילום: איל יצהר

חברת התרופות אינטק פארמה  הודיעה על גיוס של 10 מיליון דולר בהנפקה פרטית. בין היתר השתתפו בהנפקה המנהלים הבכירים של החברה, יו"ר הדירקטוריון ג'ון קוזאריץ', מייסד החברה צביקה יוסף ומנכ"ל החברה לשעבר גיורא קרני. ההנפקה בוצעה לפי מחיר של 4.4 דולרים למניה, דיסקאונט של 7% על מחיר מניית החברה בבוקר ההודעה על ההנפקה. אינטק נסחרת בתל אביב ובנאסד"ק לפי שווי של 52 מיליון דולר.

אינטק החלה לפני כשנה בניסוי שלב III במוצר המוביל שלה, גלולת האקורדיון לשחרור מבוקר של התרופה לפרקינסון לבודופה באזור פתח המעי. שחרור מושהה מבוקר ומקומי של התרופה אמור לשפר את האופן שבו התרופה נקלטת למחזור הדם, וכך לחסוך בתופעות לוואי חמורות שמהן סובלים החולים. שוק הניסויים הקליניים לתחום הפרקינסון יחסית תחרותי כרגע, והחברה דיווחה לאחרונה כי תיעזר בקרן המובילה לתמיכה במחקר בפרקינסון, קרן מייקל ג'יי פוקס, כדי לגייס חולים לניסוי.

הגיוס מגיע בזמן

בנובמבר הודיעה החברה כי החליטה להקטין את מספר החולים בניסוי, בהסכמה עם ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית. הקטנת הניסוי עשויה להקשות על החברה להשיג מובהקות סטטיסטית, אך היא תקל עליה בעצם סיום הניסוי. בעקבות השינוי הודיעה החברה, כי היא מצפה להשלים את הניסוי עד סוף 2017.

אינטק זקוקה לכמה עשרות מיליוני דולרים כדי להשלים את ניסוי שלב III, ולגייס על בסיס תוצאותיו - אם אלו יהיו טובות. החברה לא פרסמה דוח לרבעון השלישי, החלטה שמתאפשרת לה בזכות ההקלות לחברות קטנות. נכון לרבעון השני היו לחברה 21 מיליון דולר בקופת המזומנים. עלותו של ניסוי קליני מן הסוג שעורכת החברה מגיעה לכמה עשרות מיליוני דולרים לכל הפחות, מעבר לקצב השריפה של החברה, כך שנראה כי הגיוס הנוכחי מגיע לחברה בדיוק בזמן.

חברת נוירודרם הישראלית, הפועלת גם היא בתחום הפרקינסון, נסחרת לפי שווי של 686 מיליון דולר. נוירודרם פיתחה שיטה להעברת התרופות לפרקינסון דרך העור. בכך היא מצליחה להשיג מינון מבוקר, וכן מצליחה להביא למחזור הדם כמות גדולה יותר של התרופה מאשר ניתן להביא אל מחזור הדם באמצעות מתן התרופה בבליעה, מינון שכיום ניתן רק באמצעות השתלה בניתוח של שתל המשחרר את התרופה בתוך הגוף.