קסטרו: אתי וגבי רוטר ייהנו מתגמול חודשי של 120 אלף שקל כ"א

בעלי המניות של חברת האופנה יתכנסו בחודש הבא במטרה לאשר תיקון במדיניות התגמול של החברה ■ בין היתר, לא ניתן יהיה להעניק למנכ"לים המשותפים תגמול משתנה שלא על-פי יעדים מדידים

בעלי מניות חברת האופנה קסטרו יתכנסו בחודש הבא לאשר תיקון במדיניות התגמול של החברה, כך שבין היתר, לפי קסטרו, "לא ניתן יהיה להעניק למנכ"לים המשותפים (בעלי השליטה אתי וגבי רוטר, א'ל') תגמול משתנה שלא על-פי יעדים מדידים (היינו, לא ניתן יהיה להעניק להם מענק בשיקול-דעת)".

לצד זאת, מדיניות התגמול המעודכנת מבקשת גם להוריד את שיעור התשואה המינימלי על ההון להענקת תגמול משתנה לבני הזוג רוטר, מ-10% ל-9%.

אתי וגבי רוטר, העומדים בראשות קסטרו  יותר מ-20 שנה, מעניקים לחברה באמצעות חברות פרטיות שירותי ניהול בהיקף משרה מלאה (כל אחד). השניים מחזיקים יחד בכ-34.5% ממניות קסטרו, ובני הזוג לינה ואהרון קסטרו, הוריה של אתי רוטר, מחזיקים בכ-35% מהמניות.

חידוש ההתקשרות מולם, הנכלל גם הוא בסדר היום של אסיפת בעלי המניות, מבקש להעניק לכל אחד מהשניים תגמול חודשי של כ-120 אלף שקל, בתוספת מע"מ, צמוד למדד, עם אפשרות להעלות את דמי הניהול בעד 10% במהלך 3 שנות ההסכם שייחתם מולם.

נוסף על כך יוכלו ליהנות השניים ממענק שנתי, שכאמור מבוסס על התשואה על ההון שתציג החברה, המותנה בין היתר בכמה תנאי סף מצטברים.

עלות העסקתם ב-2016, כפי שמציגה החברה בדוח הזימון לאסיפה, מוערכת בכ-6.4 מיליון שקל - מחצית הסכום לכל אחד.

מלבד דמי ניהול בהיקף של 1.4 מיליון שקל לכל אחד, נהנה כל אחד מהשניים ממענק שנתי של כ-570 אלף שקל ומדמי שכירות של 1.15 מיליון שקל.

חברי ועדת התגמול ודירקטוריון קסטרו מציינים בין היתר כי "דמי הניהול החודשיים הנם הוגנים וסבירים בהתחשב בהיקף השירותים וכן בהתחשב במשאבים אשר יושקעו", וכן כי לתפקידם של השניים יש "חשיבות רבה להצלחתה של החברה, להשבחתה ולקידומה".

עוד מוסיפים שם כי "לא חל שינוי בסך רכיבי התגמול הקבועים", וכי "זכאות חברות הניהול למענק השנתי הנה תלוית רווח ומותנית בתנאי סף".

נוסף על כך יתבקשו בעלי המניות לאשר את עדכון תנאי העסקת היו"ר, אמיר תמרי, שיהיה זכאי לתגמול שנתי קבוע של 300 אלף שקל, בתוספת מע"מ.

עוד צפוי לעלות על סדר יומה של האסיפה אישור מינויה של יעל אנדורן, לשעבר מנכ"לית משרד האוצר, כדירקטורית חיצונית בחברה, וכן את מינויה של אורנית קרביץ לתפקיד דירקטורית חיצונית.