נתניהו יעיד מחר בתביעת לשון הרע נגד העיתונאי יגאל סרנה

הזוג נתניהו תבע מהעיתונאי פיצויים בסך כ-280 אלף שקל, לאחר שזה סיפר בפייסבוק על תקרית לילית ביניהם, שלפיה ראש הממשלה נדרש לעזוב את רכבו אחרי ריב עם רעייתו

בנימין נתניהו ויגאל סרנה / צילומים: תמר מצפי ואיל יצהר
בנימין נתניהו ויגאל סרנה / צילומים: תמר מצפי ואיל יצהר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמור להתפנות מחר (ג') בשעה 11:30 מהעיסוק בענייני המדינה וגם מחקירותיו במשטרה, ולהתייצב באולמו של שופט בית משפט השלום בתל-אביב, עזריה אלקלעי, כדי להעיד בדיון בתביעת לשון הרע שהגיש יחד עם רעייתו, שרה נתניהו, נגד העיתונאי יגאל סרנה מ"ידיעות אחרונות".

התביעה בסך 280 אלף שקל, שהגיש הזוג נתניהו באמצעות עו"ד יוסי כהן נגד סרנה, באה בעקבות פוסט שפרסם סרנה בחודש מארס 2016 בעמוד הפייסבוק שלו. סרנה סיפר בפוסט על מקרה שלדבריו אירע במציאות, שבמהלכו, בעת נסיעה לילית של שיירת ראש הממשלה בכביש מספר 1, נאלצה השיירה כולה לעצור, וראש הממשלה נתניהו נדרש לכאורה לעזוב את הרכב בשל ריב עם רעייתו.

בני הזוג נתניהו מכחישים מכל וכל את האירוע, טוענים כי הפוסט השקרי לכאורה של סרנה פוגע בשמם הטוב, וכאמור תובעים מסרנה פיצוי של כ-280 אלף שקל בשל הוצאת לשון הרע.

לפי ההערכות, ראש הממשלה יידרש להשיב אם היו בעבר מקרים שבהם מאבטחים של ראש הממשלה הפרידו בין נתניהו לרעייתו, ואם ניתנו למאבטחים הנחיות כיצד לפעול במקרה שיש להרחיק את נתניהו מרעייתו. כמו כן הוא יצטרך לענות על שאלות ממוקדות יותר הנוגעות לאירוע עצמו (שכאמור מוכחש על-ידו). ראש הממשלה יידרש להשיב על השאלות הללו בתוך 30 יום.

הענן הגדול שריחף מעל המשפט עד כה נגע לשאלה האם בני הזוג נתניהו יגיעו להעיד במשפט. מועד קודם שבו אמורה הייתה להימסר העדות נדחה לבקשת נתניהו, ובימים האחרונים הוא ביקש לדחות גם את הדיון מחר בשל עיסוקיו הרבים. ואולם, השופט אלקלעי סירב לבקשה. "אין ספק כי התובע, כראש ממשלת ישראל, הינו אדם עסוק ביותר, ואין חולק כי עיסוקיו חשובים מאין כמותם".

לאחר מילות הנימוס נימק השופט את סירובו לבקשת הדחייה של נתניהו ורעייתו: "יחד עם זאת, חייבים התובעים לדעת כי משהגישו תביעה לבית המשפט, עליהם להתייצב לדיון במועד שנקבע כדי להיחקר על תצהיריהם, וכי לצורך כך על התובע, ראש הממשלה, להיכבד ולהתפנות מעיסוקיו החשובים במועד החקירה".

עם זאת, השופט קבע כי נתניהו אינו חייב להיות נוכח בדיון כולו אלא לצורך חקירתו בלבד. לדברי השופט, "להערכתי, לא מדובר בזמן רב".

עוד כתב השופט בביקורת מרומזת על ראש הממשלה כי "זמנו של בית המשפט מצוי במשורה, כך שדחיית הדיון בסמוך למועד קיומו תגרום לירידת זמן שיפוטי יקר מפז לטמיון".

סרנה מיוצג בידי עורכי הדין אביגדור פלדמן וליאור אפשטיין. הזוג נתניהו מיוצג בידי עו"ד יוסי כהן.