יועמ"ש הנהלת בתי המשפט חשוד במעורבות ב"פרשת הבלוגרים"

עו"ד ברק לייזר חשוד כי הדליף לבלוגרים המכפישים חומרים שאליהם נחשף במסגרת עבודתו ■ עד כה התלוננו מאות קורבנות על פרסומים פוגעניים וכוזבים ■ החשודים המרכזיים בשיימינג: הבלוגרים מוטי לייבל ולורי שם-טוב

סערה במערכת המשפט: עו"ד ברק לייזר, היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט, נחקר אתמול (א') בחשד למעורבות בפרשת הבלוגרים החשודים בהכפשת עורכי דין, אנשי רווחה ושופטים. לייזר חשוד כי הדליף חומרים חומרים אליהם נחשך במסגרת עבודתו לבלוגרים, בהם מוטי לייבל ולורי שם-טוב.

בשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי בתום שנה וחצי של חקירה סמויה ומורכבת, היא עצרה 6 חשודים בפרשת הבלוגרים, ובהם את לייבל ושם-טוב וכן עורך דין שלפי החשד שיתף עימם פעולה.

המשטרה ציינה כי העצורים חשודים בעבירות פליליות שבתחום הפגיעה בפרטיות, עבירות מין, הטרדה מינית, זילות בית משפט, עבירות מחשב ועוד. לדברי המשטרה, עד כה התלוננו מאות קורבנות בגין פרסומים פוגעניים וכוזבים, אשר על-פי החשדות נועדו להכפישם מתוך כוונה להלך עליהם אימים ולגרום להם לפעול שלא בהתאם לרצונם החופשי. 

במהלך הדיון להארכת המעצר של שם-טוב, החשודה המרכזית, אמר נציג המשטרה כי מחלק הסייבר במשטרת מחוז תל-אביב חקר במשך זמן רב מאות פרסומים באתרים רבים, באתרי אינטרנט ובפלטפורמה של פייסבוק, וכי "מדובר בפרסומים חמורים ובמספר תלת-ספרתי של קורבנות ושל תיקי חקירה שהפגיעה בהם הייתה מתוזמנת ומתוזמרת היטב".

שם-טוב טענה מנגד כי האתרים שעליהם מדברת המשטרה אינם קשורים אליה, וכי הם הוסרו מהרשת. לדבריה, "מדובר באתרים שלא קיימים, ולא הייתה סיבה שיודלק הפתיל ויביאו אותי למעצר הזוי. איזו צהלה הייתה בתחנה כשהתחילו לחקור אותי".

שם-טוב היא דמות מוכרת במאבק של קבוצת הורים נגד עובדים סוציאליים, על רקע החלטות הקשורות בהוצאת ילדים ממשפחותיהם. באחד האתרים שהיא הפעילה בעבר נכתב כי "עובדים סוציאליים מפקיעים ללא הצדקה את הזכות של הורים לגדל את ילדיהם ללא התערבותם". באתר אחר נכתב כי הוא "משמש שופר לזעקות שבר של אימהות, המורחקות מהילדים שלהן בגלל התערבות ברוטלית של שירותי הרווחה, שרואים באימהות חד-הוריות טרף קל לחטיפת ילדיהן".

לפי החשד, אחד האנשים שנפל קורבן למעשי החשודים היה שופט בית משפט השלום בתל-אביב, שדן באישום שבו הואשמה שם-טוב בעקבות הפרסומים על מנכ"ל משרד הרווחה. השופט אמנם הרשיע את ל' בעבירה של פגיעה בפרטיות, אך זיכה אותה מביצוע עבירות אחרות שבהן הואשמה. למרות האמור, פרסמה שם-טוב, לפי החשד, פרסומים שונים ושקריים אודותיו.

קורבן נוסף להתנהגות הבלוגרים, לפי החשד, הוא עו"ד איתן ארז, המשמש בין היתר כמנהל המיוחד לקבוצת אור סיטי נדל"ן של יזמת הנדל"ן החשודה בפלילים, ענבל אור. ארז הגיש תביעת דיבה בסך 300 אלף שקל נגד שם-טוב, בטענה כי היא פרסמה שורה של פרסומים שקריים אודותיו. לטענת ארז, "מדובר בפרשה חמורה ביותר, שבמסגרתה הוציאה הנתבעת את דיבתם של ארז ומשרדו רעה בצורה קיצונית בחומרתה, והכול בזדון ובין היתר על-מנת לפגוע בתובעים ובעיסוקם".

עוד לפי תביעת הדיבה של ארז נגד ל', "פרשה עגומה זו כוללת מספר פרסומים שונים, שכולם נעשו במטרה לפגוע בתובעים ולהצר את צעדיו של ארז כ'קצין בית משפט' (Officer of the court), תוך דמוניזציה של ארז ונקיטת פעולות אקטיביות להגברת הפגיעה". 

עורכת דין נוספת שלפי החשד נפלה קורבן לפרסומים של הבלוגרים היא חווה קליין. באפריל 2016 חייב בית משפט השלום בתל-אביב את הבלוגרים החשודים לשלם לעו"ד קליין פיצויים בגין פרסומי לשון הרע חמורים עליה. קליין, שיוצגה בידי עורכי הדין אמיר טיטונוביץ (בעל טור ב"גלובס") ואפרת אזולאי, הגישה את התביעה בטענה לפרסומים רבים נגדה שעשו השניים בבלוגים וגם בדפי הפייסבוק שלהם. 

מדוברות הנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה: "מדובר בחקירת משטרה שהנהלת בתי המשפט אינה יכולה להתייחס אליה. יובהר כי היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט, עו"ד ברק לייזר, לא נעצר ואף לא הושם במעצר-בית".