המירוץ לחלל מתחמם: אמזון רוצה לטוס לירח החל מ-2020

ג'ף בזוס, הבעלים של אמזון ושל חברת החלל בלו אוריג'ין, הגיש בקשה לנאס"א לקבלת אישור לביצוע טיסות לירח החל משנת 2020, כחלק מהתוכנית של נאס"א להקמת בסיס מאויש על הירח ■ צפו בסיפור 

זאת ללא ספק ראייה לטווח ארוך: על-פי ה"וושינגטון פוסט", ג'ף בזוס, הבעלים של חברת אמזון - שהוא גם הבעלים של ה"וושינגטון פוסט", שגם מחזיק בחברת החלל בלו אוריג'ין - הביע את רצונו להתחיל ולשלוח חבילות לירח כחלק מהתיישבות האדם עליו.

בזוס הגדיל לעשות ואף כתב 7 עמודי תצהיר שקוראים לנאס"א ולממשל טראמפ לתמוך ברעיון ולאפשר לחברה לקבל היתר למשלוחים העתידיים, בהתאם למודל שאמזון עובדים לפיו. זה אולי הגימיק שבעניין.

בחברה, כפי שמסתמן, מתכוונים לכך שהם מעוניינים לסייע בבניית בסיס מאויש על הירח וכחלק מהתוכנית לקבל היתר להעברת מטען וציוד הנדרשים לבנייה ותחזוקה של בסיס מאויש על הירח כבר ב-2020.

נכון לעכשיו אין בנאס"א התנגדות עקרונית לרעיון של שיתוף-פעולה עם חברות אזרחיות, ולראיה - ישנו הסכם שכזה עם חברת SpaceX של אלון מאסק, שמתעתדת לבצע טיסות הלוך חזור בלתי מאוישות למאדים.

ההודעה הזאת של אמזון אף מגיעה מגיעה מספר ימים לאחר ההודעה של חברת SpaceX כי היא מתכננת לשלוח זוג תיירים עוד ב-2018 לירח. נראה כי המירוץ לחלל מאז מינויו של טראמפ לנשיאות הולך ומתחמם שוב.