נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית פורסייט קפצה ב-9%

מגמה שלילית בוול סטריט ■ מחר: הבחירות בהולנד והחלטת הריבית של ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב ■ פורסייט ריכזה עניין על רקע עסקת אינטל-מובילאיי

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') במגמה שלילית, בעוד המשקיעים ממתינים בדריכות לשטף נתונים מהותיים השבוע. מחר: החלטת הריבית של הפד והבחירות המתוחות בהולנד. המסחר בוול סטריט נפתח בשעה 15:30 שעון ישראל (בשל המעבר לשעון הקיץ בניו-יורק) וינעל בשעה 22:00. ירידות שערים נרשמות במדדים המובילים.

 


היום מתכנסת ועדת השוק הפתוח של הפד לישיבה בת יומיים, בסיומה יוחלט האם להמשיך במדיניות המרסנת ולהעלות את הריביות ב-0.25%. לנגד עיניהם של מקבלי ההחלטות בפד עומדים מספר גורמים, ביניהם השיפור בשוק העבודה, העלייה בקצב האינפלציה (קרובה ל-2%, יעד הפד) והמדיניות הכלכלית שמתכנן טראמפ. עם זאת, בימים האחרונים הנפט, שנחשב למחולל אינפלציה משמעותי נסחר תחת לחץ על רקע גידול בהיצע בארה"ב.

בזירה המקומית, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון סיכמו אתמול כי בעקבות ההישגים הכלכליים של ישראל בשנה האחרונה בכוונתם לגבש מתווה משותף להפחתת מסים. ההודעה מגיעה בין היתר על רקע גידול של כ-6.4% בהכנסות ממסים מתחילת השנה, שפל באבטלה וקצב צמיחה גבוה יחסית של 4% ב-2016.

עסקת הענק במסגרתה אינטל תרכוש את מובייל הישראלית בכ-15 מיליארד דולר - עדיין מהדהדת. לפי הערכות העסקה תניב לישראל מסים בהיקף של 4 מיליארד שקל לכל הפחות, ובממשלה החלו להישמע קולות הדורשים תוספות תקציביות לצד הקיצוץ במסים שמתכננים רה"מ ושר האוצר.

 

חברת פורסייט , הפועלת בתחום החם של מניעת תאונות דרכים ופיתוח פתרונות תוכנה עבור מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) ולאפליקציות נהיגה אוטונומיות, גייסה 23.5 מיליון שקל בהנפקה של כ-17% ממניותיה.

מניות הבנקים ביניהן לאומי  ופועלים  טיפסו אתמול ביותר מ-1%, והמשיכו לבלוט במסחר לקראת החלטת הפד.

השותפות בקידוח לוויתן, ביניהן, רציו  ודלק קידוחים , הודיעו היום על תקציב בהיקף של כ-71 מיליון דולר לביצוע קידוח "לוויתן 7", בנוסף לקידוח "לוויתן 5", עליו הכריזו השותפות בשלהי 2016.

חברת אבן קיסר מתעניינת ברכישת נגב קרמיקה. מלוא מניותיה של נגב אמנם מוחזקות בידי אפריקה תעשיות , אבל היא שייכת הלכה למעשה לחמשת הבנקים המממנים שלה (הפועלים, לאומי, מזרחי טפחות, אגוד והבינלאומי), עקב חוב עתק של 680 מיליון שקל.