עזריאלי תפתח את קניון ראשונים בראשל"צ ביום חמישי הקרוב

הקניון ה-16 של הקבוצה, שנפתח בעלות של 750 מיליון שקל, ישתרע על שטח של 55 אלף מ"ר ■ בין החידושים: חנויות של פוט לוקר ו-Superdry ודוכן של מסעדת "המוציא"

ביום חמישי הקרוב בשעה 18:00 ייפתח לציבור הרחב קניון עזריאלי ראשונים בראשון-לציון. הקניון הוא המרכז המסחרי ה-16 שנפתח על-ידי קבוצת עזריאלי

הקניון, שנפתח בעלות של 750 מיליון שקל, ישתרע על שטח של 55 אלף מ"ר. הקניון, שחלקים נרחבים ממנו עדיין נמצאים בשלב עבודות הבנייה, ייפתח בתפוסה במלאה של 120 החנויות שמאכלסות אותו. פדיון העסקים השנתי בו צפוי לעמוד על 500 מיליון שקל.

בקבוצה צופים כי את הקניון יפקדו מעל ל-15 אלף מבקרים ביום, עבורם הוקצו 1,500 מקומות חניה.

קבוצת עזריאלי נוהגת למקם את הקניונים שלה בסמוך לתחנות רכבת, ובדומה למרכזים אחרים של הקבוצה, גם כאן מדובר במיקום אסטרטגי שסמוך לתחנת הרכבת.

דמי הניהול בקניון עומדים על 70 שקל למ"ר, בדומה לדמי הניהול בקניון עזריאלי איילון או בקניון של הקבוצה בירושלים.

"בניגוד למה שחושבים, אין באזור הזה עודף שטחי מסחר ביחס לאולוסייה", אומר ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי. "על אף התחושה שפותחים הרבה קניונים, הצמיחה בכלכלה מגבה את זה. ראשון-לציון, על-פי כל הסקרים, היא העיר הצרכנית בישראל".

בשביל החידושים המשמעותיים כנראה שהקהל יצטרך להמתין. רשת סופר-פארם תפתח בקניון סניף ראשון תחת הקונספט החדש שלה, בעקבות שדרוג משמעותי שנעשה בשיתוף ובלמידה של רשת צרפתית, אשר יכלול בפעם הראשונה חלונות ראווה של המוצרים.

זארה אמנם נשארה בחוץ, אבל האחיות הצעירות יותר של הקבוצה דווקא כן בפנים: בעוד שבועיים ייפתח הסניף השלישי בישראל של רשת סטרדיווריוס, וביום חמישי יפתחו שתי חנויות אחרות מבית הקבוצה - ברשקה ופול אנד בר. חידוש נוסף שייך לרשת FOOT LOCKER שעושה עלייה ופותחת סניף ראשון בישראל בגודל של 300 מ"ר.

מתחם המזון של הקניון עדיין לא מוכן וייפתח גם הוא רק בעוד חודש, אבל במקום פוד קורט, כפי שהיה נהוג עד כה במרבית הקניונים, בדומה למתחם המזון של קניון גינדי TLV FASHION MALL החדש, גם כאן יש ניסיון לשנות קונספט. המתחם, שייפתח כאמור רק בעוד חודש, מכונה "מרקדו" ומנסה להציע קונספט של דוכני מזון במקום מסעדות, בניסיון ללכת אחרי טרנד שווקי האוכל שצצים כפטריות אחרי הגשם.

בין דוכנים המזון שיפתחו בקניון נמצאת מסעדת "המוציא" של אבי לוי, מסעדת "פריים" ו"ג'ק ביי בלאק" - רשת מזון מהיר להמבורגרים מבית "בלאק בר בורגר" של צחי בוקששתר, זאת בנוסף לרשתות כמו רולדין, ארומה, ארקפה, מקדונלד'ס ומסעדת ביגה מבית קפה גרג.

בין החידושים הנוספים נפתח לראשונה בישראל סניף של רשת H&M הום (במקביל לפתיחה של סניף נוסף בקניון עזריאלי בתל-אביב), שיפעל כבר בערב הפתיחה של הקניון. חידוש נוסף הוא מקבוצת אלפא, יבואנית המותג דסיגוואל: סניף ראשון בגודל ש 350 מ"ר של רשת חנויות המותג הבריטי Superdry ששם דגש על אופנת ספורט. לחברה יש חנויות ב-45 מדינות בעולם.

בנוסף לחידושים נמצאות בקניון גם הרשתות המוכרות, בהן סניף של קסטרו בגודל 666 מ"ר, סניפים של רשת פוקס ופוקס הום, ורשת REEBOK לציוד ספורט ובגדי ספורט שמקימה לראשונה סניף בתוך קניון.

לדברי תורן, "הקהל המיידי שלנו הוא מהערים הצמודות - נס-ציונה, באר-יעקב, רחובות וכמובן ראשון-לציון. אנחנו קרובים יותר לערים האלה יותר מאשר שאר המרכזים הקיימים היום, ובאופן טבעי העוגה מתחלקת מחדש".

קבוצת עזריאלי מתכוונת להתרחב במוקדים נוספים, ולאחרונה היא הרסה את בניין "ידיעות אחרונות" בתל-אביב, שטח שישמש להרחבת השטח המסחרי בעוד 10,000 מ"ר, זאת בנוסף לבניין משרדים רביעי במספר שייבנה בשטח.

בחודש מאי האחרון רכשה קבוצת עזריאלי את Buy2 תמורת 62 מיליון שקל ובהמשך השיקה את "עזריאלי קום", אתר האינטרנט של הקניון, אך עד כה רשתות האופנה טרם נכנסו לפעילות, והן צפויות לעשות זאת החל מחודש יוני הקרוב.