אפליקציית הפודקאסטים החדשה שכבשה את עמק הסיליקון

60dB, המאגדת תוכן משלל גופים ויוצרים מכל העולם, במגוון תחומים, הפכה לדבר החם בעמק הסיליקון ■ ממש כמו נטפליקס, היא לומדת את העדפות המאזין ומציעה לו תוכן נוסף בהתאם לתחומי העניין שלו

אפליקציית 60dB / צילום מסך
אפליקציית 60dB / צילום מסך

קשה להגיד שפודקאסט היא המצאה חדשה. תסכיתי הרדיו היו כאן עוד לפני שבכל בית היה רדיו, בימים ששחקנים היו משתמשים במקלות על שולחן כדי לדמות צעדים של פרשים וסוסים. גם תוכניות אומר ותעודה היו חלק מתעשיית הרדיו בכל העולם כבר לפני שנים - ובכל זאת, דור ההיפסטרים של עמק הסיליקון גרסת שנות האלפיים המציא את הרעיון של רדיו מדבר מחדש. אם עד לאחרונה ספוטיפיי ופנדורה היו האפליקציות המגניבות ביותר לאוזניים שלכם - את המוזיקה מחליף עכשיו תוכן מדובר ואינטלקטואלי שכולם צורכים בשקיקה.

לדבר על מוזיקה חדשה ששמעתם זה כבר ממש לא מגניב בעמק הסיליקון של 2017. פודקאסטים מתוחכמים ומעוררי השראה הם רשימת השמע המועדפת על כל עובדי הטק בשאטלים היוקרתיים מהעיר למשרדים של חברות הענק בעמק הסיליקון, ובכלל.

על הרקע זה, לא מפתיעה הצמיחה המטאורית של אפליקציות פודקאסטים ושידורים המוקלטים. הפופולרית ביותר בשבועות האחרונים היא 60dB - שייסד כתב לשעבר של שירות הרדיו האמריקאי NPR עם כמה שמות בולטים בתעשיית ההיי-טק.

האפליקציה מבקשת לשלב את הטוב ביותר של עולם הרדיו ושידורי התעודה - עם מוצר דיגיטלי עתיר אלגוריתמים שלומד על העדפות המשתמש. היא מאגדת תוכן משלל גופים ויוצרים מכל העולם, במגוון תחומים כמו סיפורת, חדשות, מזג אוויר, תרבות, כלכלה ובידור. ממש כמו נטפליקס בתחום הטלוויזיה, האפליקציה לומדת מהר מאוד את העדפות המשתמש ומציעה תוכן הולם נוסף בהתאם לתחומי העניין והביקורת שלו על ההצעות הקודמות.

רוב הקטעים המוצעים באפליקציה קצרים יחסית, כדי לאפשר למשתמשים ליהנות מהמרחב הגדול של התוכן ולשמוע קטעים בתחומים שונים - אך אפשר גם להיכנס לקטעים ארוכים יותר ותוכניות שלמות שעוסקות לעומק בנושאים שונים.

סטיב מקלנדון, שעומד מאחורי היוזמה, אומר "אנחנו לומדים על המשתמשים די מהר, כך שככל שעובר הזמן אנחנו כוללים פחות ממה שהם לא אוהבים ויותר ממה שהם כן אוהבים - אבל עדיין אף פעם לא מפסיקים להפתיע את המשתמש בדברים חדשים שהוא לא ניסה לפני כן".

התגובות לאפליקציה בינתיים מרשימות ביחס לעובדה שמדובר בסך הכול בקונספט די פשוט. אנשי בידור ומנכ"לים בעמק הסיליקון גם יחד פרסמו פוסטים מרגשים על האפליקציה וקראו לה "משנת חיים" ו"יוצאת דופן" בכך שהיא מאפשרת למאזינים ללמוד ולשמוע על דברים שונים באופן יעיל, אינטרקאטיבי ומותאם גם כשהם בדרכים.

התקווה היא שהאפליקציה תתפתח כבר בחודשים הקרובים ותכלול אפילו יותר תוכן - כולל מאת יוצרים מוערכים וידועים שהביעו לאחרונה עניין בשיתוף פעולה עם הפלטפורמה.