אפקט מובילאיי: המניה שמשלימה זינוק של כ-18% ביומיים

המתחרה הקטנה של מובילאיי משלימה זינוק של כ-18% ביומיים ■ הודיעה היום על גיוס הון ממשקיעים פרטיים בהיקף של כ-15 מיליון שקל לפי מחיר מניה של 210 אגורות ■ בשבועות האחרונים גייסה החברה הון כולל בהיקף של כ-38.5 מיליון שקל

מניות חברת פורסייט , המתחרה הקטנה של מובילאיי, מזנקות היום (ד') בבורסה בת"א בכ-9% ומשלימות עלייה של כ-18% ביומיים, מאז הודעת המכירה של מובילאיי לאינטל. 

במקביל לסנטימנט החיובי במניות החברה, פורסייט, בשליטת חיים סיבוני, הודיעה היום כי גייסה הון פרטי בהיקף של כ-14.7 מיליון שקל, זאת בנוסף לגיוס הון של 23.5 מיליון שקל שהחברה השלימה בשבועיים האחרונים באמצעות הנפקת 17% ממניותיה. הגיוס הנוכחי התבצע לפי מחיר מניה של 210 אגורות, נמוך בכ-20% ממחיר סגירת המניה אתמול. ההנפקה הקודמת בוצעה לפי מחיר של 190 אגורות למניה. בסך הכל, גייסה החברה מתחילת החודש כ-38.5 מיליון שקל. בחברה מציינים כי גיוס ההון יאפשר לה להמשיך את פיתוח מוצרי החברה בתחום המערכות המתקדמות למניעת תאונות דרכים.

בגיוס ההון הנוכחי השתתפו משקיעים מתחום הרכב, ביניהם משפחת דיין, מבעלי חברת טרייד מוביל, חברת המזרח אחזקות בע"מ- הבעלים של חברת UMI ואוויס וקרן ההשקעות אלפא ערך בע"מ. את הגיוס הובילה קבוצת שרם- זילברמן. המשקיעים שהשתתפו בהנקפה קיבלו בנוסף אופציה לרכוש מניה נוספת במחיר מימוש של 80 סנט (כ-2.9 שקלים).

בחודש ינואר השנה, השיקה פורסייט את גרסת אלפא של מוצר הדגל שלה. המערכת שהושקה מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ונועדו לספק יכולת ראיה סטריאוסקופית (תלת מימדית), ותוכנת מחשב אשר מותקנת ברכב, ונועדה לעבד ולנתח, באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, את התמונה שמתקבלת ממצלמות הווידאו. על בסיס הניתוח, המערכת מגלה את הסכנות שבכביש ומתריעה לנהג בפני תאונת דרכים שעלולה להתרחש בעקבות הסכנה שהתגלתה.