למכירה בטוויטר של רוני מאנה: קולאז' של שרה נתניהו

על רקע סכסוך מתוקשר עם משפחת נתניהו, איש העסקים ויזם הנדל"ן רוני מאנה פרסם היום למכירה קולאז' של שרה נתניהו המורכב מ-3,000 תמונות של המשפחה

תמונתה שרה נתניהו / צילום מסך מהטוויטר של רוני מאנה
תמונתה שרה נתניהו / צילום מסך מהטוויטר של רוני מאנה

איש העסקים ויזם הנדל"ן רוני מאנה פרסם היום (ד') בטוויטר שלו למכירה יצירת אמנות מעניינת במיוחד. מדובר בתמונה גדולה של שרה נתניהו המורכבת מ-3,000 תמונות קטנות של משפחת נתניהו.

בציוץ של מאנה נכתב: "לכל אוהבי שרה נתניהו, אני מעמיד למכירה קולאז' של שרה שמורכב מ-3,000 תמונות של משפחת נתניהו. התמונה היא גדולה מאד. פרטים בהמשך". 

 

בהמשך כתב מאנה: "סיפור התמונה: נתן אשל הגיע אליי למשרד ונתן לי 3,000 תמונות לבקשתי. ואז עשיתי את תמונת הקולאז' מתנה ליום הולדת של שרה, למה התמונה נשארה אצלי..."

ובציוץ נוסף הסביר: "התמונה כוללת את כל משפחת נתניהו, הורים של שרה וביבי, הילדים המקסימים, חברים מכל העולם, פוליטקאים".

בשיחה עם אתר "גלובס" אמר מאנה: "את התמונה הכנתי לה ליום הולדת ב-2009". כשעה אחרי פרסום התמונה צייץ מאנה: "חברים, אני עושה מכרז בין כולם, יש כבר מתעניינים". על כך סיפר מאנה ל"גלובס": "קיבלתי כבר הצעה על סך 4,000 שקל עבור התמונה, אך אני מאמין שאני יכול לקבל עבורה יותר. את ההכנסות אני מתכוון ליעד לתרומה לעמותה".

הציוצים באים על רקע מערכת היחסים העכורה והפתלתלה של מאנה עם בני הזוג נתניהו, אשר החלה בשנות ה-90, עת מאנה הביע תמיכה לא מסויגת בראש הממשלה וברעייתו, והגיעה לקיצה הצורם יותר מעשור מאוחר יותר. לאחר הנתק המתוקשר לא חסך מאנה שבטו, הצליף בלשונו בכל הזדמנות בראש הממשלה ובאשתו, וטען בלא מעט הזדמנויות כי בידיו מידע מפליל על התנהלותם של בני הזוג, ובעיקר של אשת ראש הממשלה.

כבר בשנת 2015 סיפר מאנה בראיון ל"גלובס" על תחושותיו כלפי הזוג נתניהו: "איני מוכן לשתוק, ומצפוני לא מאפשר לי לעבור לסדר היום, כשאני רואה כיצד משטים בעם שלם, באנשים העובדים שעות ארוכות למחייתם, בחובשי כיפה המאמינים שראש הממשלה מכבד את אמונתם, בבני עדות המזרח המוטעים לחשוב שבית ראש הממשלה יושבים אנשים הרואים בהם אזרחים שווי ערך וזכויות, ובפעילים פוליטיים העושים ימים כלילות עבור מי שמלגלג עליהם בחדרי-חדרים.

"לא פלא שכל מי שעבד לצידם באופן רשמי ולא רשמי, נפגע. הרשימה ארוכה מאוד. עבורם האנשים סביבם הם כלי ח- פעמי להשתמש ולזרוק, וזה לא רק אני, זה גם מנהלי לשכה, יועצים, דוברים, שרים, חברי כנסת, חברים ורבים אחרים וכל מי שבא איתם במגע".

לשאלתנו על הסכסוך העמוק בינו לבין הזוג נתניהו, השיב מאנה: "כל מה שאמרתי עליה - אני עומד מאחוריו, ואפשר להוכיח. אני מאחל לה שתתיישר עם עצמה, תתנהג יפה לסובבים אותה, ושתתן לביבי לעבוד בשקט. אני לא כועס או מתנקם, אני דווקא די נהנה מכל ההתרחשויות האלה. אני מדבר בשם הרבה אנשים שהיו סביבה ונבעטו על לא עוול בכפם".

מאנה אמר עוד ל"גלובס" כי "שרה נתניהו שברה את הכלים בכך שחשפה בתוכנית 'אולפן שישי' בערוץ 2 את התכתובות האישיות שהיו בינינו, ולכן אני מוכר את התמונה באינטרנט - כי גם לי מותר להוציא דברים מחדרי-חדרים".