"אין מנוס מהכרזה לאלתר על פשיטת רגל של אליעזר פישמן"

עו"ד יוסי בנקל, המנהל המיוחד בתיק, מתריע כי בני משפחתו של פישמן מבצעים תמרונים "לריקון דה-פקטו של הליך פשיטת הרגל מתוכן"

עו"ד יוסי בנקל דורש להכריז על אליעזר פישמן כפושט רגל. המנהל המיוחד בתיק של פישמן העביר היום (ד') תסקיר משלים לבית המשפט אודות הליכי כינוס הנכסים, לקראת דיון בנושא שייערך בשבוע הבא. במסגרת המסמך מבקש בנקל כי פישמן יוכרז כפושט רגל, וזאת על-מנת שניתן יהיה להרחיב את הסמכויות לטיפול בתיק.

"מדובר באחד מתיקי פשיטת הרגל הגדולים והסבוכים ביותר שהובאו בפני ערכאה שיפוטית במדינת ישראל", כותב בנקל. "שיתוף-הפעולה של פישמן (קל וחומר מקורביו ובני ביתו) הוא חלקי בלבד, וזאת בלשון עדינה. לכן בנסיבות המקרה אין מנוס מהכרזה לאלתר על פשיטת רגל של פישמן, בכדי לאפשר הקניית והפעלת סמכויות המוקנות בדין לאחר הכרזה שכזו", הוא מוסיף.

עוד הוא כותב: "הימנעות מהכרזתו כפושט רגל, והשלמה עם סדרת התמרונים שהוא ובני-ביתו מבצעים, דרך באי-כוחם המשותפים, לריקון דה-פקטו של הליך פשיטת הרגל מתוכן, משמעה אחד ויחיד - כי חייב מסוגו של פישמן הופך חסין, הלכה למעשה, מדיני חדלות הפירעון, על כל המשתמע מכך".

עו"ד בנקל מציין כי הסתבכותו של פישמן בחובות-עתק כבר קיימת למעשה זה זמן רב. לדבריו, "בניגוד לאופן בו בוחרים כיום משפחת פישמן להציג את קריסתו, אין מדובר באירוע 'חד-פעמי', או ב'הידרדרות של השנים האחרונות'. פישמן אישר במסגרת תצהיר כי כבר בסוף 2006 עמד סך ההתחייבויות בחברות הפרטיות העיקריות, על 5.84 מיליארד שקל. בסוף 2012 ולמרות החזרי חובות בהיקף של כמיליארד שקל, סכום זה נשאר כמעט באותו היקף ועמד על 5.76 מיליארד שקל".