פסגות פועל להשגת פשרה בסכסוך בבראק אן.וי

מנכ"ל בית ההשקעות המחזיק ב-5% מחברת הנדל"ן, ברק סורני: "החזרת האמון בין הצדדים תשרת את בעלי המניות מטעם הציבור ואת השוק כולו"

בית ההשקעות פסגות הודיע היום (ד') כי הוא פועל להשגת פשרה בסכסוך המתפתח בין בעלי השליטה בחברת הנדל"ן בראק אן.וי , לבין הדירקטוריון וההנהלה שלה. לדברי בית ההשקעות, נמצאים נציגיו בימים האחרונים בקשר רציף עם בעלי השליטה ועם מנהלי החברה, במטרה לייצב את המצב ולהחזיר את היחסים הבינאישיים בה לסדר.

בית ההשקעות פסגות מחזיק ב-5% ממניות בראק אן.וי בשווי של 116 מיליון שקל, וכן באג"ח שהנפיקה החברה בהיקף של 48 מיליון שקל (ע"נ). בפסגות מאמינים כי הצדדים צריכים להשהות את פעולותיהם ודרישותיהם ל-90 יום, שבמהלכם תבחן ועדה חיצונית את טענותיהם ואת הממשל התאגידי והשקיפות בחברה.

לדעת פסגות, הוועדה החיצונית תפעל למצוא פשרה לטובת החברה ובעלי מניותיה. עם זאת, פסגות לא הבהיר מה יהיה הרכבה של הוועדה החיצונית, מה יהיו סמכויותיה, ומדוע בעצם לא להפנות את הצדדים להליך של גישור בפני שופט בדימוס, המקובל בעולם העסקי. נוסף על כך, בפסגות לא ציינו את עמדתם לגבי טענות האורגנים המוסמכים של בראק אן.וי, שלפיהן בעלי השליטה פוגעים בממשל התאגידי התקין שהיא מבקשת לקיים.

מנכ"ל פסגות, ברק סורני, אמר היום כי "אנו פועלים לכך שהחברה תחזור למסלול עבודה תקין. ההשקעה של פסגות בחברת בראק אן.וי נעשתה מתוך האמון שלנו בהנהלת החברה ובבעלי השליטה, ולאור התוצאות המרשימות שהציגה החברה בשנים האחרונות. אין ספק כי החזרת האמון בין הצדדים תשרת את כל הנוגעים בדבר, וודאי את בעלי המניות מטעם הציבור, כמו גם את שוק ההון כולו". כחלק מהניסיון ליישר את ההדורים, מבקש פסגות גם לצרף לדירקטוריון בראק אן.וי דירקטור חיצוני (דח"צ) מטעמו ומטעם יתר הגופים המוסדיים שמושקעים בחברה.

בקשת הדחה "חריגה ובעייתית"

עוד קודם לכן, שלח פסגות ב-6 במארס מכתב לבעלת השליטה בבראק אן.וי, ובו הוגדרה הדרישה להדיח את הדירקטור המכהן רוברט ישראל כ"מהלך חריג ובעייתי". לאור זאת, ביקשו בכירי בית ההשקעות לקבל תשובות בנוגע לנסיבות המדויקות שהובילו לדרישת ההדחה, וכן בנוגע לקשר אפשרי לכאורה למצבה של בעלת השליטה. מאז, הספיקו הרוחות להתלהט עוד יותר, כאשר בראק אן.וי חשפה פרטים על דרישות נוספות שקיבלה לאחרונה מבעלת השליטה, ושאינן בטובת החברה לדעת קברניטיה.

הנהלת בראק אן.וי חשפה אתמול פרטים חדשים על המחלוקת בינה לבין בעלי השליטה, שמעון וינטרוב ורונן פלד, הכוללים טענות לפעולות שבוצעו לכאורה שלא לטובת החברה וכלל בעלי מניותיה.

לדברי המנכ"לים המשותפים של בראק אן.וי, גל טננבאום ואופיר רחמים, המאבק בינם לבין בעלי השליטה אינו על שליטה בחברה, אלא על תקינות הממשל התאגידי שמונהג בה.

"המאבק אינו על שליטה אלא על ממשל תאגידי תקין", נמסר מהנהלת החברה, שעשויה אולי למצוא את עצמה מוחלפת אם בעלי השליטה יצליחו במהלכם להדיח דירקטור מכהן ולהרחיב את מספר חברי הדירקטוריון משישה לשמונה.

המאבק בין הנהלת בראק אן.וי לבעלת השליטה בה, הוביל את מניית החברה לרשום ירידה מצטברת של כ-8% מתחילת מארס, כאשר מדד מניות הנדל"ן רושם באותה התקופה עלייה של יותר מ-3%.

זמן קצר לאחר הודעת פסגות, פרסמה בראק אן.וי את תגובתה לבקשה שהעבירה לה לאחרונה בעלת השליטה, BCRE , לכנס אסיפה מיוחדת של בעלי המניות לצורך הדחת הדירקטור הבלתי תלוי רוברט ישראל, ומינוי שלושה דירקטורים חדשים במקומו. בתגובה כותבת בראק אן.וי כי הדירקטוריון שלה דחה את בקשת BCRE וזאת מהטעמים הבאים. "ראשית, BCRE יזמה שינויים משמעותיים בדירקטוריון בראק אן.וי מבלי לדון עם החברה על כך. לדעת בראק אן.וי, עניין זה מהווה הפרה של חד מעקרונות היסוד של דיני החברות בהולנד (שתי החברות מאוגדות תחת החוק ההולנדי), הקובע חובת וסבירות והגינות בין כלל בעלי העניין והגורמים המעורבים בארגונה וניהול של החברה.

"שנית, מדגישה בראק אן.וי כי בהתאם לדין ההולנדי חובה על הדירקטוריון לפעול לטובת כלל בעלי העניין ובעלי המניות בחברה, כשלדעת הדירקטוריון שלה השינויים שהתבקשו על ידי BCRE אינה לטובת החברה ויתר בעלי מניותיה".

בנוסף, ביקשה בראק אן.וי מ- BCRE להאריך את זמן התגובה שלה לבקשה לתקופה המירבית של 180 יום, על מנת ללמוד את הסיבות לבקשה. לפיכך, היא פנתה לבעלת השליטה בהצעה כי תאשר בתוך שמונה ימים את בקשת ההארכה ולא תזמן אסיפת בעלי מניות לצורך השינויים בדירקטוריון.

עוד הדגישה בראק אן.וי כי אם לא תקבל תשובה חיובית מ- BCRE לבקשתה, היא תפתח בהליך משפטי בבית משפט באמסטרדם, בו תבקש את מעורבותו בנושא, וכן פתיחה של חקירה בעניין והוצאת צווים למניעת שינויים בהרכב הדירקטוריון.

מחברת bcre שבשליטת שמעון וינטרוב ורונן פלד נמסר בתגובה: "במשך כל השנים חברת bcre הייתה מופת ודוגמה בהתנהלות בעלת שליטה וכך תמשיך. כל פעולותינו מיועדות לשמירה על כל בעלי המניות וכך נמשיך לעשות. אנו מצרים על כך שהנהלת בראק אן.וי מעדיפה לנהל מאבק תקשורתי. את המחלוקות ביננו ובין הנהלת בראק אן וי נפתור בדרכים המתאימות".