פרס לנמל התעופה במינכן; למה זה מרגיז את הנוסעים לישראל?

טרמינל 2 בשדה התעופה במינכן הוכתר כטוב בעולם - אבל הנוסע הישראלי יכול לחוות את יתרונות השדה המרשים הזה רק בדמיון

הטרמינל במינכן  / צילום: מיכל רז חיימוביץ
הטרמינל במינכן / צילום: מיכל רז חיימוביץ

שדה התעופה של מינכן ולופטהנזה יכולים להתענג על המחמאות והשבחים שהם קיבלו לאחרונה לאור הפרס היוקרתי שהכתיר את טרמינל 2 כטוב בעולם - אבל הנוסע הישראלי יוכל להמשיך לחלום לחוות את יתרונות השדה המרשים הזה רק בדמיון.

וזאת מדוע? בצורה משפילה למדי שמגובה בתירוץ הביטחון הקבוע, הטרמינל ממנו יוצאות כלל הטיסות לישראל ממוקם בצד המבנה, במרחק הליכה (באוויר הפתוח - כך שגם תזכו להגיע רטובים אם יורד גשם), ושם תוכלו לחוש מהי אפליה, משום שהפער אל מול נמל התעופה המרשים והנוצץ ביחס למחסן ממנו מתבצע ההליך עבור הטסים לישראל הוא צורם.

אל מול הפרס היוקרתי שהוענק בימים אלה לשדה התעופה הטוב ביותר בתחרות שדות התעופה של 2017, שנערכת על-ידי Skytrax Institute מלונדון, שהוענק לטרמינל 2 בשדה התעופה של מינכן - עומד לא רק הטרמינל המרוחק ממנו ממריאים הישראלים, אלא גם המראה העצוב שלו - חף מכל חנות או דוכן. ואם לא די בכך, בסוף הליך הצ'ק-אין בחלל שנראה כאמור כמו מחסן לוגיסטי, מועברים הנוסעים לישראל דרך חדר מדרגות אחורי, או למען האמת מוברחים הישר לגייט שממנו עולים למטוס.

אם תצליחו בשלב המתנה לעלייה למטוס להגניב מבט שמאלה וימינה, תוכלו להבין כיצד הנוסעים האחרים, גם ממדינות עוינות, יכולים להבין מה זיכה את הטרמינל בפרסים - שלל חנויות, מסעדות, מרחבים ועיצוב יוצא דופן נפרסים לכל הנוסעים, אלה שלא מתעתדים לטוס לתל-אביב ממינכן.

בביקור לפני זמן קצר בשדה התעופה הזה נימקה נציגת ההנהלה כי מדובר בהנחיה של מדינת בוואריה, שמינכן היא בירתה, וכי השיקול הוא ביטחוני. למרות זאת, האירוניה היא שאם מישהו ירצה לפגוע רק בנוסעים הישראלים - העובדה שאנחנו מופרדים משאר הנוסעים יכולה להקל על ניסיונות טרור שכאלה (למרות איש ביטחון חמוש שנמצא באזור) - ושלא נדע כמובן.

כך או כך, התירוץ הביטחוני שמרחיק אותנו ממקומות כאלה נדמה שכבר מאבד מהרלוונטיות שלו, לאור הסטטיסטיקה הכואבת של אירועי הביטחון האחרונים שאירעו בנמלי תעופה ברחבי העולם - אלה לא בחלו בנוסעים ליעד מסוים.