חיים דנון מכר את החזקותיו ביבואנית הרכב קרסו בכ-320 מ' ש'

דנון, בעלי חברה ליבוא ציוד מכני כבד, מכר 12% ממניות יבואנית הרכב שמחציתן נרכשו בהנפקה ב-2011 ■ קרסו כבר שווה 2.7 מיליארד שקל

כשש שנים לאחר שנכנס לראשונה להשקעה במניות יבואנית הרכב קרסו מוטורס, נפרד אתמול איש העסקים חיים דנון מהחזקותיו, כשמכר כ-12% מהון החברה תמורת כ-320 מיליון שקל. קרסו מוטורס עדכנה כי דנון מכר מחוץ לבורסה כ-8.4 מיליון מניות החברה לפי מחיר של 38 שקל למניה - המשקף הנחה של כ-7% על שוויה אתמול בבוקר.

על רקע המימוש של דנון, מניית קרסו  השלימה ירידה דו-יומית של כ-2%, אולם בשנה החולפת היא עדיין מציגה קפיצה של כ-50% בערכה, המשקפת לחברה שווי של 2.7 מיליארד שקל - שווי שיא לקרסו מוטורס מאז הונפקה בחודש יוני 2011, המשקף תשואה של כ-280%.

דנון, בעלי החברה הפרטית קומסקו (Comasco) - יבואנית כלי צמ"ה (ציוד מכני כבד) וכלי עבודה כבדים מהמותגים JCB, POTAIN, TESAB ו-TEREX, נכנס להשקעה בקרסו מוטורס כבר עם הנפקת החברה בבורסה ביוני 2011, אז רכש קרוב ל-6% מהונה בהשקעה של כמה עשרות מיליוני שקלים.

מאז הגדיל דנון את החזקותיו בחברה בכמה הזדמנויות, עד שהגיע להחזקה של כ-12% מההון, שהפכה אותו לבעל המניות הבודד הגדול ביותר בחברה הנמצאת בשליטת משפחת קרסו. הזינוק במניית קרסו מוטורס בשנה החולפת נרשם במקביל לתוצאות כספיות חיוביות שמציגה ברבעונים האחרונים יבואנית רכבי רנו, ניסאן ומותג הדיסקאונט דאצ'יה, כחלק מפעילות השיא המאפיינת את שוק מכירת המכוניות המקומי.

קרסו טרם פרסמה את דוחות 2016 השנתיים, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה שעברה הציגה עלייה של 19% בהכנסותיה, שהגיעו ל-3.05 מיליארד שקל, לצד קפיצה של 45% ברווחיה לתקופה זו, שהצטברו ל-209 מיליון שקל, כשבתקופה זו מכירת המכוניות שלה צמחה ב-18.5% ועברה רף של 22 אלף מכוניות.

שטראוס נפרדת מגן שמואל

רמות המחירים הגבוהות בהן נסחרות כיום חלק מהמניות בת"א, הניבו מימוש נוסף כשחברת התעשייה גן שמואל דיווחה על פרידתה של קבוצת שטראוס מהחזקותיה בחברה, לאחר שביצעה מכירת מניות בהיקף של 31 מיליון שקל באמצעות מחלבות יטבתה שהחזיקה עבורה במניות גן שמואל.

את המכירה, שנעשתה מחוץ לבורסה, ביצעה מחלבות יטבתה לפי מחיר מניה של 31 שקל - נמוך בכ-2% משוויה הבוקר ובסך הכול מכרה כ-1 מיליון מניות המהוות כ-6.5% מהונה של גן שמואל. ככל הידוע, הרוכשת היא חברת הביטוח הפניקס. היום עלתה מניית גן שמואל בכ-2%-3%, השלימה טיפוס שנתי של כ-25% ומשקפת לחברה שווי של כ-515 מיליון שקל.

גן שמואל נמצאת בשליטת קיבוץ גן שמואל, ולצידו מחזיקים בה גם הקיבוצים גת ובית ניר. החברה עוסקת בעיקר בייצור תעשייתי של מוצרים מבוססי פרי הדר, פירות טרופיים ועגבניות, הנמכרים בעיקר לחו"ל. בתחום הקמעוני היא מייצרת מיצים טבעיים ונקטר לצרכנים בארץ ובעולם, בין היתר תחת המותג "פרימור". את תשעת החודשים הראשונים של 2016 סיכמה החברה עם שחיקה של 8.5% בהכנסותיה, שעמדו על 168 מיליון דולר, אולם הצליחה לשמור על יציבות ברווחיה שעמדו על 11 מיליון דולר בתמיכת צמצום הוצאות ועלייה בהכנסות מימון.

מניית קרסו קפצה 280% מאז הונפקה ביוני 2011 באחוזים
 מניית קרסו קפצה 280% מאז הונפקה ביוני 2011 באחוזים