אדם חטף נשק של חייל בשדה התעופה בפריז - ונורה למוות

המשטרה הצרפתית הכריזה כי כוחותיה פתחו במבצע בשטח שדה התעופה אורלי שבדרום הבירה, והמקום פונה מבני אדם ■ החשוד נורה לאחר שהתקרב לאחד מהחיילים, בסמוך לדלפק ההרשמה לטיסה לת"א

פריז/צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
פריז/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

שדה התעופה אורלי שבדרום פריז פונה היום (שבת), לאחר שדווח על שמיעת קולות ירי במקום. משטרת צרפת מסרה בהודעה רשמית כי החל מבצע משטרתי במקום, ותושבי הבירה הצרפתית והמבקרים התבקשו להימנע מהגעה לאזור.

בהמשך נמסר מפי גורמים במשרד הפנים כי אדם אחד נהרג לאחר שניסה לחטוף כלי נשק מחייל בשדה התעופה. גורם משטרתי מסר לרשת BBC כי הירי אירע רק לאחר שאותו אדם הצליח לחטוף את הנשק, למטרה שטרם התבררה.

כמה עדי ראייה סיפרו כי האירוע אירע בסמוך לדלפק ההרשמה לטיסה לתל-אביב. פרנק לקאם, בן 54, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "היינו בתור להרשמה לטיסה לעבר תל-אביב, כשפתאום שמענו שלוש או ארבע יריות מטווח קרוב".

דובר משרד הפנים מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא ניסה להימלט לעבר חנות סמוכה לזירת האירוע, בטרמינל הדרומי של שדה התעופה, אולם נורה לפני שהספיק להיכנס אליה.

ככל הידוע, אין נפגעים נוספים באירוע, אולם כוחות מיוחדים של המשטרה ממשיכים לפעול באזור. חלק מהטיסות שהיו בדרכן לשדה התעופה הועברו לנחיתה בשדות תעופה אחרים, ודווח על ביטול כמה טיסות צפויות בשעות הקרובות.

ממשרד הפנים בפריז נמסר כי באירוע אחר בצפון העיר, שוטר נורה ונפצע, ככל הנראה במהלך ביקורת שגרתית באחד מהכבישים. טרם התבררו נסיבות האירוע, ולא ברור אם יש קשר בין שני האירועים או המניעים להם.