משרד התקשורת אישר את מיזוג אלקטרה צריכה וגולן טלקום

בעקבות האישור צפויים בעלי המניות באלקטרה ובגולן להשלים בזמן הקרוב את האישור הסופי של העסקה, והחברה תעבור רשמית לשליטתה של אלקטרה צריכה

מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב
מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב

משרד התקשורת אישר בסוף השבוע את הסכם איחוד הרשתות שבין סלקום, גולן טלקום ואקספון 018. במקביל, אישר המשרד את עסקת המיזוג בין אלקטרה צריכה לבין גולן טלקום.

בעקבות האישור צפויים בעלי המניות באלקטרה ובגולן להשלים בזמן הקרוב את האישור הסופי של העסקה, והחברה תעבור רשמית לשליטתה של אלקטרה צריכה .

בעקבות השלמת העסקה תירשם ציפייה דרוכה לקראת מהלכיה של גולן בנעליה החדשות, והאם היא תנסה להניע מחדש את המומנטום שאיבדה בחודשים האחרונים מהרגע שהיה ברור שהיא מנסה למכור את עצמה. מומנטום חדש משמעו תחרות מועצמת, כאשר כולם ממתינים לראות איזה שפן ישלוף גיל שרון, שינהל את העסק בשלביו הראשונים עד להתייצבותו.

נזכיר כי רשות ההגבלים אישרה את העסקה אף היא תחת הגבלות מסוימות, ומשרד התקשורת אישר בעקבותיה, כפי שהיה צפוי שיקרה וכפי שקרה בעת שהרשות התנגדה למיזוג בין גולן וסלקום.

לאחר האירוע של גולן, ייכנס השוק להמתנה סביב צעדיו של איש העסקים חזי בצלאל, והאם הוא ייכנס לשוק כפי שהבטיח שיקרה אם השלמת האישור לאיחוד הרשתות של סלקום. לבצלאל יש הרבה מאד מה להפסיד אם לא ייכנס (ערבויות בגובה של עשרות מיליוני שקלים שהפקיד במשרד התקשורת), כך שהציפייה היא שהוא ייכנס לשוק, מה שאומר שוק סלולרי עם 6 מפעילים פעילים שמחזיקים ברשתות סלולריות, בנוסף למספר מפעילים וירטואליים.