כך עושים זאת נכון: רווחי קליל זינקו ל-62 מיליון שקל ב-2016

יצרנית הדלתות והחלונות של צורי דבוש נהנתה ברבעון הרביעי מירידת מחירי האלומיניום

צורי דבוש / צילום: תמר מצפי
צורי דבוש / צילום: תמר מצפי

חברת מוצרי האלומיניום לבית קליל ממשיכה לצמוח, ולצד עלייה מתונה של כ-2% בהכנסותיה השנתיות, שהגיעו לכ-380 מיליון שקל, סיכמה היום את 2016 עם זינוק של 42% ברווחיה, שהצטברו ל-62 מיליון שקל. בסיכום שנתי נהנתה קליל מעלייה של 22% ברווח הגולמי שלה, שהסתכם ב-130 מיליון שקל, ולצד זאת, רווחיה התפעוליים קפצו ב-36% ל-82 מיליון שקל.

ברבעון הרביעי של השנה החולפת נשחקו הכנסות קליל ב-6% ל-92 מיליון שקל, בהשפעת העיתוי של חגי תשרי, ולמרות זאת, בשורה התחתונה רשמה החברה, שנמצאת בשליטת היו"ר צורי דבוש, עלייה דו-ספרתית של 15% ברווחיה הרבעוניים, שהגיעו ל-15 מיליון שקל.

רווחיותה של קליל מושפעת, בין השאר, ממחיר האלומיניום, שנקבע בבורסה בלונדון ומהווה בסיס לקביעת מחיר הרכישה של חומר הגלם העיקרי של החברה, בתוספת פרמיה ועלויות נוספות. בסיכום שנתי ירד מחירו הממוצע של האלומיניום ב-3.5% לרמה של 1,604 דולר לטונה. ואולם ברבעון הרביעי של 2016 מחירו הממוצע קפץ ביותר מ-14% למחיר ממוצע של 1,710 דולר לטונה, לעומת מחיר ממוצע של פחות מ-1,500 דולר לטונה ברבעון המקביל של 2015.

מניית קליל הגיבה היום לדוחות בירידה של 3%-4%, והשלימה צניחה של כ-12% בתוך ארבעה ימי מסחר. ואולם מתחילת 2017 היא מציגה תשואה חיובית של קרוב ל-20%, ובשנה האחרונה קפיצה של כ-110%, המשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-940 מיליון שקל.

קליל משווקת מוצרי אלומיניום (חלונות ודלתות מעוצבים) לבנייה ולתעשייה, בעיקר לשוק המקומי, וכן עוסקת בפיתוח ושיווק פרזולים ואביזרים נלווים לייצור החלונות והדלתות. בשנה שעברה העסיקה קליל כ-320 עובדים, מרביתם בתחום הפרופילים, והשאר בתחום התריסים.

בעניין הפעילות השוטפת מייחסים בקליל את העלייה השנתית במכירות לעלייה בהיקפי המכירה הכמותיים, כשהשיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית שלה בא גם הודות ל"ירידה בעלויות הייצור, בעיקר במחירי חומרי הגלם ועלויות האנרגיה".

אריה (ריצ'י) ריכטמן, מנכ"ל קליל, מסר כי "במהלך שנת 2016 התמודדנו בהצלחה עם התחרות, באמצעות הגדלת היקפי המכירה, תוך שחיקה מסוימת במחירי המכירה, בתמיכת קו הייצור החדש המאפשר לחברה גמישות תפעולית גבוהה יותר. במקביל, בזכות יכולות השיווק והמוצרים החדשים והאיכותיים הגדלנו את נתח השוק בתחום התריסים, לצד שיפור בשיעורי הרווחיות".