נאווי: "הבנקים לא רואים בנו איום, אבל הם מרגישים אותנו"

חברת המימון החוץ-בנקאי רשמה ב-2016 עלייה של 10% ברווח הנקי ל-65 מיליון שקל, לצד צמצום ההוצאות לחומ"ס, שהסתכמו בכ-1 מיליון שקל בלבד

חלוקת כספים / צילום:  Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב
חלוקת כספים / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב

חברת האשראי החוץ-בנקאי אחים נאווי ממשיכה לצמוח. בסוף השבוע סיכמה החברה שנת פעילות מוצלחת נוספת, שבאה לידי ביטוי בקפיצה של 14% בהכנסותיה, שהגיעו ל-115 מיליון שקל, לצד עלייה של 10% ברווח הנקי, שהצטבר לכ-65 מיליון שקל.

בסיכום הרבעון הרביעי של 2016 ההכנסות עלו בשיעור דומה, ל-30.5 מיליון שקל, והרווח הנקי עלה ב-5% והתקרב ל-17 מיליון שקל. לצד זאת, נאווי הצליחה לצמצם את הוצאותיה לחובות מסופקים, שהסתכמו בכ-1 מיליון בלבד, במקביל לצמיחה של 35% בתיק הלקוחות של החברה, שהסתכם ב-1.75 מיליארד שקל.

אחרי כמה גיוסי חוב שביצעה נאווי בשנה החולפת בשוק ההון (לאחר מאבק מול בנק ישראל, שהתנגד להנפקת אג"ח שהחברה ביקשה לבצע), הוצאות המימון שלה כמעט והוכפלו, והגיעו לכ-20 מיליון שקל. במהלך 2016 ביצעה נאווי הנפקה פרטית של נע"מ (ניירות ערך מסחריים) למוסדיים בהיקף של כ-280 מיליון שקל (שהוחלפה בתחילת 2017 בהקצאה פרטית בהיקף של 300 מיליון שקל) וכן הנפקת מניות בהיקף של 120 מיליון שקל, נוסף על הנפקת שתי סדרות אג"ח, בהיקף כולל של כ-560 מיליון שקל.

בנאווי מדווחים כי בעקבות המהלכים האלה, "השתנה מבנה מימון פעילותה של החברה באופן מהותי", וכי כיום חלקו של המימון הבנקאי הוא פחות מ-30% מסך מקורות המימון שלה, לעומת כ-70% ב-2015. הונה העצמי של נאוי צמח בשנה האחרונה בקרוב ל-50%, והוא מסתכם ביותר מ-400 מיליון שקל.

מניית נאווי טיפסה בשנה החולפת ב-35%, המשקפת לחברה שווי של יותר מ-800 מיליון שקל, הגוזר שווי של 175 מיליון שקל להחזקותיו של כל אחד מצמד בעלי השליטה בחברה - האחים דורי ושאול נאווי.

דורי נאווי, מנכ"ל החברה (שאול משמש יו"ר החברה), אמר: "אנחנו כבר רואים באופק את היעד שהצבנו לעצמנו, של כ-2 מיליארד שקל בתיק לקוחות. אנחנו גדלים בצורה מרשימה, השוק ענקי ויש לנו עוד הרבה לאן לצמוח. במקביל לצמיחה, הורדנו את המרווחים על ההלוואות, וכתוצאה מכך אנו מצליחים להתחרות במערכת הבנקאית ומגיעים אלינו עוד לקוחות".

עוד ציין: "אנחנו מחשיבים את עצמנו כעוד בנק, שעובד מול אותו פלח שוק. אף שבהיקפים שלנו הבנקים לא רואים בנו איום, הם בהחלט מרגישים אותנו. אנחנו מקפידים על כל לקוח, ובזכות הורדת המרווחים וגיוס לקוחות איכותיים וטובים יותר צמצמנו את ההפרשות לחובות מסופקים".

לגבי הפעילות שביצעה החברה בשוק ההון בשנה האחרונה, אמר נאווי: "אנחנו ממשיכים להסתכל קדימה, ואג"ח שהנפקנו לפני כשנה וחצי בריבית של כ-2.7%, התשואה עליה נעה כיום סביב 1% - מה שאומר שיש לנו מרחב פעולה גדול להמשיך להגדיל את תיק הפעילות. אנחנו כל הזמן חושבים בכיוון הזה, במיוחד כשבתקופה הנוכחית אפשר לגייס כסף בזול, כי ככל שנגדל במקורות שלנו, נוכל להעניק יותר כסף".

תוצאות נאוי במיליוני שקלים
 תוצאות נאוי במיליוני שקלים