פז שילמה 5.5 מיליון ש' ליונה פוגל, סלקום 4.1 מיליון ש' לניר שטרן

עלות העסקתו של שלמה איזנברג, בעל השליטה בישרס, הגיעה ל-4.9 מיליון שקל ■ בחברת האופנה פוקס, המנכ"ל הראל ויזל קיבל 3.7 מיליון שקל

יונה פוגל / צילום: תמר מצפי
יונה פוגל / צילום: תמר מצפי

הדוחות הכספיים השנתיים שממשיכים לזרום לבורסה, מצרפים שמות נוספים לרשימת שיאני השכר ובין אלה בלט היום שמו של מנכ"ל חברת האנרגיה פז נפט , יונה פוגל, שעלות העסקתו ב-2016 הגיעה ל-5.5 מיליון שקל - שעיקרם שכר בעלות של 2.9 מיליון שקל ומענק של 2 מיליון שקל.

צדיק בינו, שנפרד בשנה החולפת מהשליטה בפז, הסתפק אשתקד בדמי ניהול של 1.65 מיליון שקל בתפקידו כיו"ר החברה בו כיהן עד חודש ספטמבר, ודמי הניהול שקיבל מחליפו בתפקיד, יצחק עזר עמדו על 340 אלף שקל - עבור שלושה חודשי עבודה בהיקף משרה של 50%. טרם לכך נהנה עזר ב-2016 מגמול של 144 אלף שקל בגין כהונתו כדירקטור בחברה.

הדוחות המורחבים שפרסמה היום סלקום , חושפים כי עלות העסקת מנכ"ל חברת הסלולר מקבוצת אי.די.בי, ניר שטרן, הגיעה ל-4.1 מיליון שקל, שכללה 2 מיליון שקל שכר, ובונוס של 1 מיליון שקל. בעל השליטה בחברת הנדל"ן ישרס , שלמה איזנברג, נהנה משנת פעילות חיובית של החברה שסידרה לו מענק של 2 מיליון שקל, שיחד עם שכר ודמי ניהול שקיבל, הביאה את סך עלות העסקתו כמנהל העסקים הראשי שלה בהיקף משרה של 65%, ל-4.9 מיליון שקל.

קרור: 4.6 מיליון שקל לרוני גת

עוד בין בעלי השליטה, חברת האופנה פוקס  שילמה 3.7 מיליון שקל למנכ"ל הראל ויזל - עיקר הסכום כשכר, ואילו אחיו, אסף ויזל, הסתפק ב-1.5 מיליון שקל בתפקידו כמנכ"ל פוקס ישראל.

חברת קרור , בעלת השליטה ביצרנית ומשווקת המשקאות הקלים יפאורה, מדווחת על שכר של 4.6 מיליון שקל לרוני גת בתפקידו כיו"ר יפאורה וכמנכ"ל ויו"ר החברה הבת שלה יפאורה-תבורי. שותפו לשליטה בקרור, שלמה רודב, הסתפק ב-1.1 מיליון שקל בתפקידו כיו"ר קרור בהיקף משרה של 50%-60%.

צורי דבוש, בעל השליטה בחברת מוצרי האלומיניום לבית קליל, זכה לדמי ניהול של 3 מיליון שקל, בעוד שעלות השכר של מנכ"ל החברה, אריה ריכטמן, עמדה על 3.9 מיליון שקל.

עלות העסקת מנכ"ל חברת הנדל"ן המניב ביג, איתן בר זאב, עמדה על 3.9 מיליון שקל, ובנוסף שילמה החברה 2.1 מיליון שקל ליו"ר ובעל השליטה, יהודה נפתלי, ו-3.8 מיליון שקל לסטנלי מקלרוי, נשיא ביג ארה"ב. חברת קרדן נדל"ן שילמה 3.4 מיליון שקל ליוסף נתיב, המנכ"ל לשעבר של החברה הבת אל-הר, שסיים את תפקידו בסוף נובמבר.

עוד בין המתוגמלים: חברת מבני תעשיה שילמה 2.1 מיליון שקל למנכ"ל, דודו זבידה, וכ-1 מיליון שקל ליו"ר לשעבר, אליעזר פישמן, שכיהן בתפקיד עד סוף חודש יוני. רוני בירם, יו"ר חברת האנרגיה הירוקה סאנפלאואר, קיבל ממנה דמי ניהול של 1.1 מיליון שקל.

שיאני השכר
 שיאני השכר