רכישת סניפי מגה הקפיצה הכנסות ויקטורי ב-43% ל-1.4 מיליארד שקל

הרווח התפעולי השנתי צמח ב-2016 ב-61% לרמה של 41 מיליון שקל, והרווח הנקי זינק ב-77%

קמעונאית המזון, רשת ויקטורי , סיימה את שנת 2016 עם עלייה מרשימה של 43% במחזור המכירות, לרמה של כ-1.4 מיליארד שקל. בדומה לרשתות מזון גדולות אחרות בארץ, נהנתה ויקטורי מקריסת רשת מגה, ופתחה במהלך השנה החולפת 11 סניפים חדשים שנרכשו ממגה.

במקביל דיווחה היום (ג') החברה כי השלימה רכישת זכויות ב-4 סניפים נוספים של מגה (רעננה, הרצליה שבעת הכוכבים, תל-מונד וקריית אתא). רכישת שני סניפים נוספים בוטלה, שכן לא התקיימו התנאים המתלים לגביהם. בהתאם, עודכנה תמורת עסקת רכישת הסניפים לכ-11.3 מיליון שקל.

הרווח התפעולי של ויקטורי, שאותה מוביל המנכ"ל אייל רביד, ממשפחת בעלי השליטה בחברה, הסתכם אשתקד ב-41 מיליון שקל, צמיחה של כ-61%, בעוד ששיעורו מההכנסות עמד על כ-2.9%, לעומת 2.6% בשנת 2015.

בשורה התחתונה דיווחה ויקטורי על רווח נקי של כ-29 מיליון שקל (כולל רווח הון של 3.4 מיליון שקל ממכירת מבנה בגן יבנה), גידול של 77% ברווח לעומת 2015.

עוד עולה מהדוחות כי הפדיון למ"ר הצטמק אשתקד בכ-5.5% ל-32.3 אלף שקל. בויקטורי מסבירים זאת, בין היתר, בפדיון נמוך יותר למ"ר בסניפים שנפתחו אשתקד, עקב השטחים הממוצעים הגדולים של סניפים אלה. הפדיון למ"ר מכירה בחנויות זהות ירד בכ-3%, ועמד על 33.2 אלף שקל. הירידה התרחשה בעיקר ברבעון האחרון של 2016, על רקע שינוי בתמהיל סל הקנייה של הצרכן ומעבר לקניית מוצרים זולים יותר.

ברבעון הרביעי רשמה ויקטורי צמיחה של 32% בהכנסות לרמה של 345 מיליון שקל, עלייה של 68% ברווח התפעולי ל-12.8 מיליון שקל (שיעור הרווח התפעולי הגיע ל-3.7%), ובשורה התחתונה הציגה צמיחה של 245% ברווח הנקי ל-9.2 מיליון שקל. חגי תשרי חלו כולם בחודש אוקטובר ב-2016, מה שהשפיע לחיוב על תוצאות רשתות השיווק ברבעון האחרון.

מניית ויקטורי הגיבה לדוחות בעלייה של 2%, והשלימה התקדמות של כ-40% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-600 מיליון שקל. בשנת 2016 חילקה ויקטורי דיבידנדים בהיקף של 10.7 מיליון שקל, וכעת הכריזה על חלוקת דיבידנד נוסף של 5.5 מיליון שקל, שישולם בחודש אפריל.

אייל רביד ציין עם פרסום הדוחות כי "למרות עלויות הקמה גבוהות של הסניפים החדשים, אנו ממשיכים בשיפור היעילות התפעולית, תוך הבאת שיעורי הרווחיות של הסניפים החדשים לאלה של הסניפים הוותיקים. ככל שתתקדם השנה, התרומה של הסניפים שנפתחו ב-2016 תלך ותגבר, ותחזק את התוצאות הפיננסיות של הקבוצה".

"עם תחילת 2017 השקנו אתר אינטרנט עצמאי שיאיץ את המכירות באינטרנט, כך שבמבט קדימה אנו מעריכים כי המכירות באמצעותו יהוו כ-7% מהמחזור כבר במהלך השנה הקרובה. נכון לסוף השנה הפעלנו 46 סניפים, וכבר ברבעון הראשון של 2017 פתחנו ארבעה סניפים חדשים באזורים שבהם לא פעלנו בעבר. סניפים אלה, לצד סניף נוסף שייפתח ברבעון השני של 2017, מספקים רוח גבית לצמיחת החברה גם בשנה הקרובה", כך רביד. 

תוצאות ויקטורי
 תוצאות ויקטורי