מסתמן: חיקורי דין לגורמים להם הציע רה"מ לרכוש את "ידיעות"

המשטרה צפויה לבקש חיקורי דין בחו"ל לגורמים שנתניהו הציע להם לרכוש את "ידיעות אחרונות" וערוץ 10, ובהם אנשי אקסל שפרינגר וג'יימס פאקר ■ במוקד החקירה כרגע בתיק 1,000: האינטרסים של מילצ'ן מול נתניהו והתמורה שקיבל לכאורה עבור המתנות למשפחה

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

המשטרה צפויה לבקש לבצע חיקורי דין בחו"ל לכל אנשי העסקים שהזכיר ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחותיו עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, במסגרת פרשת תיק 2,000 - כך נודע לוואלה! NEWS.

מדובר בגורמים שראש הממשלה הציע להם לרכוש את "ידיעות אחרונות" ואת ערוץ 10, ובכללם אנשי קונצרן התקשורת הגרמני אקסל שפרינגר ומקורבו איש העסקים ג'יימס פאקר, שנדרש לחיקור דין בפרשת תיק 1,000 בחשד שהעניק מתנות לבני משפחת נתניהו.

כמו כן, במסגרת פרשת הצוללות, המכונה תיק 3,000, יבוצעו חיקורי דין בגרמניה. 

התהליך צפוי להימשך זמן רב, כך שהחקירה לא צפויה להסתיים בקרוב.

בחקירותיו הסביר נתניהו כי הציע לרבים מאנשי העסקים שפגש לרכוש את אחד מגופי התקשורת הללו, שכן ידע כי מדובר בגופים בהפסדים שיתקשו לסרב להצעה גבוהה. המשטרה מבקשת לאמת את הדברים ולחקור את אותם גופים.

במסגרת תיק 1,000 חוקרת המשטרה מה התמורה שקיבל לכאורה איש העסקים ארנון מילצ'ן בעבור הסיגרים והשמפניות שהרעיף על בני הזוג נתניהו. עוד נבדק אם היו לו אינטרסים עסקיים כלשהם במסגרת קשריו עם ראש הממשלה ומשפחתו.

 

מילצ'ן שינה את המוזיקה של דבריו בחקירתו האחרונה ואף הקפיד להדגיש את ערך החברות בינו לבין משפחת נתניהו - ובכך למעשה יישר קו עם טענת ראש הממשלה כי מותר לתת מתנות בין חברים, וכן ניסה להמעיט בדרישות שקיבל משרה נתניהו לאספקה שוטפת. ואולם, גרסתו הראשונה עומדת איתנה בשל עדויותיהם של עוזרתו האיש ושל נהגיו, שסיפרו על אספקת סיגרים ושמפניות גם בהיעדרו של מילצ'ן ישירות למשפחת נתניהו.

כך או כך, כל כיווני החקירה בנוגע לאינטרסים של מילצ'ן עם נתניהו נבדקים. אם אכן יימצאו קשרים כאלה, שיעידו על מה שמכונה בעגה המשפטית "ניגוד עניינים חריף", הם יחזקו את החשד לשוחד או להפרת אמונים.