לקראת פסח: רשת חצי חינם משיקה מותג פרטי לחומרי ניקיון

הרשת השקיעה כ-3 מיליון שקל במותג "פרפקט", שיכלול מוצרים בתחומי הניקיון והכביסה, טיפוח הבית, מוצרי הנייר והמוצרים החד-פעמיים

רשת חצי חינם משיקה מותג פרטי לחומרי ניקיון, ובחודשים הקרובים תשיק גם אתר אינטרנט של החברה. הרשת השקיעה כ-3 מיליון שקל במותג שיכלול מוצרים בתחומי הניקיון והכביסה, טיפוח הבית, מוצרי הנייר והמוצרים החד-פעמיים. מוצרי המותג מוצעים למכירה בשבעת סניפי הרשת בארץ.

המותג הפרטי "פרפקט" מונה נכון לעכשיו כ-100 פריטים ומייצר מחזור מכירות של כ-5-7 מיליון שקל בחודש. "היעד שלנו כבר בחציון השני של 2017 הוא לחצות את רף 10 מיליון שקל בחודש, וזאת תוך הגדלת המגוון וצמיחה במכירות למוצרים קיימים", אומרת אורית שלום-בג, מנהלת השיווק של הרשת ובתו של זקי שלום, מבעלי הרשת.

בחצי חינם מתחייבים על מחירים זולים יותר: "המטרה של המותג 'פרפקט' היא לתת מוצרים איכותיים במחירים משתלמים. נשמור על מחיר זול יותר מול המותגים המובילים ב15%-20%".

כך לדוגמה, נייר טואלט פרפקט 32 גלילים נמכר ב-25 שקל, לעומת 35 שקל לאריזה דומה של המותג לילי; סבון כלים פרפקט 750 מ"ל 24% חומר פעיל נמכר ב-5 שקלים, לעומת סבון כלים פיירי 600 מ"ל שנמכר ב-12 שקל. אקונומיקה מבושמת או סמיכה 4 ליטר פרפקט נמכרת ב-8 שקלים, לעומת סנו ז'אוול 4 ליטר שנמכר ב-15 שקל.

רשת חצי חינם משווקת מותג פרטי רק בתחום מוצרי יסוד במזון, דוגמת קמח, סוכר וקטניות. בשלב זה בחצי חינם לא שוקלים את האפשרות לפתח את המותג החדש גם לתחום המזון או החיתולים.

"אי-אפשר לומר שלעולם לא ניכנס לתחומים האלה, אבל כרגע זה לא על הפרק", מצהירה שלום-בג. "עולם המזון הוא שונה לגמרי גם מבחינת ההרגלים של הצרכנים וגם מבחינת הפיקוח וההיערכות, שלא לדבר על המשמעות של תקלות בייצור. בחיתולים אפשר לומר שהשוק די רווי, והמחירים מאוד תחרותיים".

חצי חינם מצטרפת לרשתות השיווק האחרות שמנסות להיכנס לשוק המותג הפרטי. המותג הפרטי בישראל עדיין אינו זוכה לשיעורי הקנייה והאמון שלהם זוכים מותגים פרטיים באירופה. כיום פועלים בארץ שני מותגים חזקים: שופרסל ולייף מבית סופר-פארם. בדוחות האחרונים פירטה שופרסל כי המותג הפרטי כולל יותר מ-3,500 מוצרים ומהווה 20% מכלל מכירות הרשת - לעומת 15% בשנה הקודמת.

רמי לוי גם הוא מחזק את המותג הפרטי, ורק אתמול (ג') פורסם כי ירחיב אותו למוצרי בשר ועוף. לפי לוי, המותג הפרטי הגיע בתוך שנה ל-12% מהמחזור, והוא מתכנן להיכנס אתו לתחומים נוספים, בהם מוצרי חלב, שימורים וקטניות.