שחקן מעו"ף: הזדמנות לאופציות PUT רחוקות יחסית מהכסף

שבוע הפקיעה אמור להיות משעמם למדי ■ כל ירידה כעת בוול סטריט תהא מתונה למדי

ירידות בבורסה (צילום: רויטרס
ירידות בבורסה (צילום: רויטרס

בסקירתנו בשבוע שעבר הערכנו כי פוטנציאל התנועה מטה מוגבל. אי לכך ביצענו אסטרטגיה לתנועה מעל 1,420 וירידה בהמשך עד לרמת 1,410. תרחיש זה התממש במלואו, כבר ביום המחרת המדד קפץ ל-1,426 ובהמשך איבד גובה וסיים בפקיעה שבועית בדיוק בנקודה האופטימלית בה הכתיבה השבועית פקעה ב-0 ואילו הקנייה התנפחה.

כבכל סקירה גם הפעם חשוב לציין כי הפעולה הנכונה הייתה להסתפק ברווח נאה כבר ביום המחרת ולא להמשיך לבוקר הפקיעה, אך יש בפריזמה השבועית בכדי להעריך כדאיות רכישה גם של מניות, קרנות ותעודות.

השבוע הנוכחי הוא שבוע הפקיעה. לפנינו שבוע משעמם למדי, אל תתנו משקל של ממש לכותרות הדרמטיות בנוגע לכישלון טראמפ לחסל את תכנית אובמה-קר. אין קשר בין עניין זה ובין רפורמת המסים בגינה וול סטריט נסקה, וממילא המשקיעים שנכנסו בגל האחרון מאז הבחירות, אותו ציבור רחב, פחות נצמד לפונדמנטלי. טראמפ יצליח או לא להעביר התכנית - זאת נדע רק באוגוסט, לכל המוקדם. לכן כל ירידה כעת בוול סטריט תהא מתונה למדי.

בסקירתנו לפני שבועיים ציינו כי ארה"ב בשלה לתיקון של 1-2% וסיום הראלי. השבוע החולף היה בסימן ירידה ממוצעת במדדים של 1.5%, אך זו לא באה לידי ביטוי של ממש בסטיית התקן, במחזורים או בתמחור האופציות הרחוקות.

הקיפאון של השבועות האחרונים נותר בעינו והדבר נכון גם ביחס לירידה אפשרית נוספת השבוע של 1-2%. ציוץ משוגע של הנשיא, התבטאות של מי מנגידי הפד או סתם הפתעה חיובית של מי מהמניות הגדולות והציבור כבר יראה בכך סיבה למסיבה. זה לא ראלי והוא כבר לא יתחדש, אבל זו ממש לא מגמת ירידה אלא סך הכל חזרה לתנועות מדודות עד להגעת קטליזטור שבינתיים לא נראה באופק.

רוצה לומר, פוטנציאל הירידה בשבוע הנוכחי מוגבל למדי וזה כמובן נוגע גם לת"א. אי לכך, אנו רואים בירידה הנוכחית לרמת 1,408 הזדמנות כתיבה של אופציות PUT רחוקות יחסית מהכסף. ההגנה יכולה להיות בחודש העוקב (ואז למעשה אנו מקבלים שבועי-חודשי כבכל חודש) ואסטרטגיה כזו יכולה להיות כתיבת put 1,400 מרץ וקניית PUT 1,370 אפריל.

כיוון התקבול עבור הכתיבה הוא סביב ה-400 שקל. גם ירידה קלה מ-1,400 לא תעשה שמות בפרמיה, כשרמת 1,415 היא כבר סגירה בתשואה דו-ספרתית וגם יומיים דשדוש יעשו את העבודה.

שחקן מעוף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.