משתחררי הולילנד: אביגדור קלנר ישוחרר לאחר שנת מאסר

על קלנר, מיזמי פרויקט הולילנד, נגזרו שנתיים מאסר בגין מתן שוחד, אך ועדת השחרורים קיצרה היום את עונשו, והוא ישוחרר בימים הקרובים

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר קיבלה היום (ב') את בקשתו של אביגדור קלנר, 74, מיזמי פרויקט הולילנד, לשחרור מוקדם ממאסרו, בגין הרשעתו בשוחד. קלנר החל לרצות את מאסרו בפברואר 2016.

ההחלטה התקבלה באישורו של היועץ המשפטי לממשלה על-ידי ועדת השחרורים, שכללה את השופט בדימוס יצחק שנהב, העובדת הסוציאלית מיכל קרוטמן והפסיכולוגית חנה גורדון.

לקלנר נקבעה תוכנית שיקום, ובין היתר הוסכם כי הוא יתנדב במסגרתה במוקד הביטחון של מועצה מקומית כפר שמריהו, פעמיים בשבוע, שעתיים בכל פעם.

נימוקי ההחלטה נאסרו בפרסום.

ב-31 במארס 2014 הרשיע שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן, את קלנר בעבירות של מתן שוחד, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד בקשר לפרשות הולילנד והזרע. רוזן גזר על קלנר עונש של 3 שנות מאסר בפועל וקנס בסך מיליון שקל.

קלנר ערער לבית המשפט העליון, שזיכה אותו מחלק מעבירות השוחד שבהן הורשע במחוזי, אך הרשיע אותו בשתי עבירות של מתן שוחד ובהלבנת הון. עונשו של קלנר הופחת לשנתיים מאסר, והקנס שהוטל עליו הוקטן ל-200 אלף שקל.

כאמור, קלנר החל לרצות את מאסרו בפברואר 2016 בכלא מעשיהו. לאור החלטת ועדת השחרורים הוא ישוחרר בימים הקרובים.

עו"ד רותם טובול, המייצגת את אביגדור קלנר, מסרה בתגובה: "אביגדור שוחרר לאור התרשמות הוועדה בעמידה בכל הפרמטרים לשחרור מוקדם. כמו כן, הוועדה לא הטילה עליו מגבלות יוצאות דופן, והוא שוחרר ללא מעצר-בית לילי".