שוק האג"ח הקונצרניות רותח: 3 מיליארד שקל גויסו השבוע

עזריאלי וחברת החשמל ניצלו את ירידת התשואות בשוק האג"ח הממשלתיות וגייסו יותר מ-1.3 מיליארד שקל כל אחת, בעוד גב ים גייסה 430 מיליון שקל

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

שוק האג"ח הקונצרניות המקומי ממשיך לרתוח, בהשפעת הריבית האפסית במשק והמרווחים הנמוכים בשוק. לא פחות מ-3 מיליארד שקל גויסו השבוע על ידי שלושה גופים שניצלו את ירידת התשואות בשוק האג"ח הממשלתיות. נזכיר כי האג"ח הממשלתיות הארוכות עלו בחודש האחרון בכ-1.5%, והתשואות עליהן ירדו ב-0.1%-0.2%.

עזריאלי, קבוצת הנדל"ן המניב המובילה בישראל, השלימה אתמול (ב') את השלב המוסדי בגיוס אג"ח, והבטיחה לקופתה כ-1.35 מיליארד שקל, לאחר שהתקבלו ביקושים של יותר מ-2 מיליארד שקל, באמצעות הרחבה של שלוש סדרות האג"ח ב', ג' ו-ד' (צמודות מדד במח"מ של 4.5 עד כ-7 שנים). סדרה ב' הורחבה בכ-210 מיליון שקל, סדרה ג' בכ-180 מיליון שקל וסדרה ד' בכ-960 מיליון שקל. אג"ח ב' וג' מדורגות AA פלוס על ידי S&P מעלות, ואג"ח ד' מדורגות Aa2 על ידי מידרוג. המכרז הציבורי בהנפקה צפוי להתקיים בימים הקרובים.

התשואה הממוצעת שנסגרה במכרז לשלוש הסדרות היא 1.5%, במח"מ ממוצע של 6.2 שנים (כ-1% מעל לאג"ח הממשלתית המקבילה). את ההנפקה הובילה דיסקונט חיתום, כשלצדה השתתפו בהנפקה לידר הנפקות, ווליו בייס חיתום, ברק קפיטל חיתום, לאומי פרטנרס חתמים, אייפקס הנפקות, רוסאריו חיתום ואקסלנס חיתום.

עו"ד איה יפה ויובל אדן ממשרד גרוס ייצגו את עזריאלי.

גב ים הרחיבה את הגיוס מהמוסדיים

חברה נוספת הפועלת בתחום הנדל"ן המניב, שניצלה את תנאי השוק הנוחים, הייתה גב ים, שגייסה בשלב המוסדי 430 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרה ו' (צמודת מדד במח"מ של 5.8 שנים). הריבית שנקבעה במכרז היא 1.7%. החברה קיבלה ביקושים של יותר ממיליארד שקל, והרחיבה את היקף הגיוס, שתוכנן בתחילה לכ-250 מיליון שקל. את הגיוס הובילה חברת אפסילון חיתום.

במקביל השלימה אתמול חברת החשמל את השלב הציבורי, וגייסה כ-1.4 מיליארד שקל בהנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות - 28 ו-29 - לאחר שקיבלה ביקושים בהיקף של כ-2 מיליארד שקל. בסדרה 28 גייסה החברה כחצי מיליארד שקל, בתשואה לפדיון לא צמודה של 1.45% ומרווח של כ-0.7% מעל לאג"ח ממשלתית במח"מ דומה (כ-3.5 שנים). בסדרה 29 גייסה חברת החשמל כ-900 מיליון שקל, בתשואה לפדיון צמודה למדד של 2%, במרווח של 1.5% מעל לאג"ח ממשלתית צמודת מדד במח"מ דומה (כ-6.5 שנים). הנפקת סדרות האג"ח בוצעה בהתאם לתשקיף המדף שפרסמה חברת החשמל בנובמבר 2015. המפיצים היו דיסקונט חיתום ופועלים אי.בי.אי חיתום והנפקות.