המשביר חתמה הסכם זכיינות עם ענקית הספורט INTERSPORT

כ-30 סניפים ייפתחו במתכונת חנות בתוך חנות בסניפי המשביר לצרכן, ובמהלך שנת 2018 יוקמו 5 חנויות עצמאיות בשטלח של כ-1,000 מ"ר, שיספקו גם קטגוריות של ציוד סקי, דיג ואופניים

חנות של אינטרספורט. מחזר שנתי של למעלה מ–11 מיליארד אירו  / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
חנות של אינטרספורט. מחזר שנתי של למעלה מ–11 מיליארד אירו / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

רשת המשביר לצרכן  חתמה היום (ג') על הסכם זכיינות בלעדי בישראל עם חברת הספורט הקמעונאית הגדולה בעולם INTERSPORT. במסגרת ההסכם, במהלך שנת 2018 תקים המשביר לצרכן 5 חנויות עצמאיות בשטח של כ-1,000 מ"ר כל אחת.

בנוסף, מחלקות הספורט ברשת המשביר החדש לצרכן בכ-30 סניפים יותאמו לסטנדרטים של אינטרספורט הבינלאומית במתכונת של חנות בתוך חנות.

תוקף ההסכם הוא 10 שנים מיום חתימתו, והוא מתחדש אוטומטית ל-5 שנים נוספות בכל פעם.

אינטרספורט מנוהלת על-ידי ORT International Corporation GmbH, חברה המאוגדת תחת חוקי שווייץ. היא מחזיקה כ-5,400 חנויות המשתרעות על פני שטח של 500-1,000 מ"ר כל אחת ב-43 מדינות בעולם, והמחזור השנתי שלה עומד על למעלה מ-11 מיליארד אירו, נכון ל-2015.

במסגרת ההסכם, מוצרי אינטרספורט יימכרו ברישיון בלעדי בישראל ברשת המשביר החדש לצרכן, ובתוכם מותגי ספורט בינלאומיים מובילים שמייצרים קולקציות ודגמים ייחודיים עבור המותג, כמו אדידס, נייקי, אנדר ארמור, ניו באלאנס, פומה ונורת' פייס.

רמי שביט, מנכ"ל ובעל השליטה ברשת המשביר, אמר ל"גלובס" כי "70% מהפעילות של החברה היא פעילות של מותגים, שמייצרים קולקציות מיוחדות עבור אינטרספורט בכל מדינה. בנוסף יש 30% פעילות מותג פרטי, ספקים שמייצרים עבורה סחורה מיוחדת.

"בנוסף יש מוצרים שהם יותר בייסיק שמייצרים במותג פרטי. אנחנו אמורים לקנות מוצרי בייסיק מספקי החברה, ואת המותגים מהזכייניות בישראל, שיקבלו קולקציות מיוחדות עבורנו".

- מה הערך המוסף של אינטרספורט לשוק הישראלי?

"היתרון של אינטרפוסט הוא שהיא חברה שיש בה קטגוריות שעדיין לא נמכרות בארץ, כמו קטגוריית הסקי. היום יש כאן חנויות שמוכרות ציוד סקי במחירים לא הגיוניים, כי הן מוכרות רק 3 חודשים בשנה. אנחנו נביא גם קטגוריות של ציוד דיג, אופניים וקטגוריות נוספות שאנחנו יושבים עליהן עכשיו".

- אין עודף של רשתות ספורט בישראל?

"זה שוק בצמיחה ענקית בארץ ובעולם. היום אנשים מגיעים לפגישות עסקיות עם נעלי ספורט. כל הכיוון של האופנה הולך לכיוון קז'ואל, למותגי ספורט. זו קטגוריה מאוד חזקה שזיהינו לפני שנתיים, והחלטנו להשקיע בה בגדול.

"כיום בשוק הישראלי יש חוסר, נכנסו ברשתות בינלאומיות ומחקו את הקטנים. לחנויות הפרטיות הקטנות אין זכות קיום. אין להן כוח קנייה, אין להן זכויות מכירה, והפיזור של שטחי המסחר מגדיל את הכוח של הרשתות".

"מקווים שהמדינה תוריד את המכס"

- מי המתחרים שלכם בתחום הספורט?

"התחרות הכי גדולה שלנו היא האינטרנט. השחקנים הבינלאומיים שנכנסים היום לשוק הם פוט לוקר ודקטלון, וזו ברכה לישראל, אלה שחקנים שבעבר לא היו כאן. ישראל ידועה כמדינה של מותגים שחברות בינלאומיות יכולות להתנהל בה".

- מה מבדיל אתכם מהמתחרים?

"אנחנו המולטי-ברנד הכי גדול עם הרבה קטגוריות, חנויות ענק של 1,000 מ"ר וכוח קמעונאי והסכמים עם ספקים מאוד מהותי. מה שקורה היום בארץ, שדווקא לא קורה בעולם, הוא הכניסה של כל המונו-ברנד, כמו נייקי, אדידס וניו באלאנס, שמקימים חנויות של עצמם. אצלנו יש הכול. פוט לוקר, למשל, הם יותר ספורט אופנה, אצלנו יש יותר ספורט מקצועי ובסיסי. אין בארץ מבחר מלא של הסחורות של הספורט, קטגוריות שלמות, וגם לא כל המידות נמצאות היום".

- ואיך יהיו המחירים בהשוואה לעולם?

"יש מציאות לא פשוטה של המכס שמטילים על ביגוד והנעלה. על נעלי הספורט, למשל, יש מכס של 12%. זה עיוות של שנים שאנחנו מנסים להילחם בו, הרי אין כאן יצרן של נעלי הספורט. אנחנו מקווים שדווקא בגלל כניסה של שחקנים בינלאומיים המדינה תוריד את המכס הזה".

- יש כבר לוקיישנים ספיציפיים לחנויות?

"הבסיס הוא 10 חנויות של המשביר שבהן כבר הקמנו חנויות גדולות, ונקים בסך-הכול 25-30 סניפים בתוך המשביר, ובשנת 2018 נקים עוד 5 סניפים שיעמדו בפני עצמם".

- לאן המשביר הולכת?

"אנחנו במשא-ומתן מתקדם עם שופרסל למכירת ניו-פארם. עשינו פעולות רציפות ב-3 השנים האחרונות למיקוד עסקי, ומכרנו פעילויות כולל קשרי תעופה שנמכרה לפני 4 חודשים. יש בידינו כרגע 10% מקשרי תעופה, וגם אותם אנחנו צפויים למכור. אנחנו עכשיו חוזרים לבייסיק והולכים להתמקד במשביר ובמחלקות שלו. במחלקת הנשים הכנסנו אתמול את מותג האופנה האירופי פרומוד".