יהודית רקנאטי מימשה את החזקותיה בשגריר ב-6.2 מיליון ש'

המכירה - לאחר שמניית שגריר הכפילה את ערכה מאז כניסתה לבורסה בת"א ■ רקנאטי מצטרפת לגל מימושים של בעלי עניין במניות השורה השנייה

רכב של שגריר. בשעות הבוקר המניה כבר נחתכה ב–50% / צילום: תמר מצפי
רכב של שגריר. בשעות הבוקר המניה כבר נחתכה ב–50% / צילום: תמר מצפי

יהודית יובל רקנאטי, שהחזיקה בכ-7.3% ממניות חברת שירותי הדרך שגריר, החליטה לנצל את העלייה החדה במניית החברה בחודשים האחרונים ומכרה את החזקותיה. יובל רקנאטי מכרה שלשום (ב') בעסקה מחוץ לבורסה את כל מניותיה בחברה במחיר של 10.5 שקל למניה, נמוך בכ-7% ממחיר הסגירה באותו יום ובכ-10% ממחירה של המניה בסיום המסחר אתמול. היקף העסקה עמד על כ-6.2 מיליון שקל. מניית שגריר, שהכפילה את ערכה מאז הצטרפה לבורסה באמצע 2016 (לאחר שפוצלה מחברת פוינטר), הגיבה למכירה של רקנאטי בירידה של 2.5% במהלך המסחר היום.

שגריר, הפועלת בתחום של שירותי דרך וחילוץ לכלי רכב וכן בשיתוף והשכרת רכבים (מיזם Car2go), דיווחה בשבוע שעבר על שיפור ניכר בתוצאותיה העסקיות. הכנסות החברה בשנת 2016 הסתכמו בכ-179 מיליון שקל, צמיחה של 14.3% לעומת שנת 2015, ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 8.9 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 5.7 מיליון שקל ב-2015.

ברבעון הרביעי רשמה שגריר גידול של 13.4% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, לרמה של 47.3 מיליון שקל, מעבר לרווח תפעולי של כ-2.3 מיליון שקל, בהשוואה להפסד תפעולי של 1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל, ורווח נקי של 4.1 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-2.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2015.

מימושים במניות השורה השנייה

רקנאטי מצטרפת לגל מכירות שביצעו בחודשים האחרונים בעלי עניין במניות השורה השנייה בבורסה המקומית, אשר היקפן המצטבר מתחילת השנה כבר מגיע לכ-1 מיליארד שקל. מדובר במניות שחלקן נסחרות כיום במחיר שיא, לאחר שעלו בעשרות אחוזים בשנה האחרונה, כאשר גם בבחינת ביצועיהן בבורסה ניתן לראות כי ביצועי המדדים שבהם נכללות המניות הקטנות טובים משמעותית מאלה של המדדים המובילים בשנה האחרונה.

לפני כשבועיים מכר איש העסקים חיים דנון מחוץ לבורסה את מניותיו ביבואנית הרכב קרסו מוטורס, כ-12% מהון החברה, תמורת סכום של כ-320 מיליון שקל, וזאת לאחר שבשנה החולפת ביצעה מניית קרסו קפיצה של קרוב ל-50% בערכה, המשקפת לחברה שווי של 2.7 מיליארד שקל.

עוד בין המממשים: מוריס וילנר ואריק קוטלר, צמד בעלי השליטה בחברת תחנות הדלק ארקו, שמכרו 4.5% מהון החברה תמורת כ-60 מיליון שקל; יצחק מנור, בעלי יבואנית הרכב לובינסקי, שמכר את מניותיו בחברת הנדל"ן צמח המרמן (כ-26%) תמורת כ-60 מיליון שקל; והאחים אייל ואבי רביד שמכרו כ-5% ממניות רשת הקמעונות ויקטורי.

גם חברת ההשקעות DBSI של ברק דותן ויוסי בן שלום, המחזיקה בשליטה בחברת שגריר, לא נותרה אדישה לעליות ומכרה מתחילת 2017 חלק ממניותיה בהחזקה אחרת שלה - חברת דנאל, תמורת יותר מ-160 מיליון שקל, בשתי מנות.

שגריר
 שגריר