בנק מזרחי מימש את בניין פישמן רשתות ב-119 מיליון שקל

הבניין שנמצא בתפוסה כמעט מלאה נמכר לריט 1 ■ התזרים החופשי של הנכס עומד על 9 מיליון שקל, שמשקף תשואה שנתית של 7.5%

מרכז של ריט1 בהרצליה / צילום: מצגת החברה
מרכז של ריט1 בהרצליה / צילום: מצגת החברה

מזרחי טפחות  השלים מימוש נכס נוסף של איש העסקים הקורס, אליעזר פישמן. הבנק מכר היום (ה') לקרן ריט 1  את "בית פישמן רשתות" בראשון-לציון תמורת כ-119 מיליון שקל. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר את זכייתה בהליך התמחרות שקיים בנק מזרחי טפחות, הנושה של הנכס, שהיה בבעלות פישמן.

מדובר במבנה בשטח של כ-17 אלף מ"ר המשמש לאחסנה, משרדים ומסחר.

הנכס מושכר לכ-30 שוכרים לתקופות של 1-5 שנים, בתוספת אופציות הארכה לתקופות שונות. בין השוכרים הבולטים ניתן לציין את בנק לאומי, השוכר כ-30% משטח הנכס עד לשנת 2021.

שיעור האכלוס בנכס עומד על כ-93%. שכר הדירה נטו (NOI) השנתי הצפוי, בתפוסה מלאה, הוא כ-9 מיליון שקל, והוא משקף תשואה שנתית של כ-7.5%.

התשלום על הנכס ישולם עד 60 ימים ממועד הודעת כונס הנכסים על אישור בית המשפט. הרכישה תמומן ממסגרות אשראי מאושרות.

זהו הנכס השני שרוכשת ריט 1 מתחילת השנה. בחודש ינואר רכשה הקרן את מתחם אמניר בחדרה תמורת כ-59 מיליון שקל. מדובר בנכס תעשייתי בשטח של כ-28.5 דונם, הממוקם בצמוד למפעלי נייר חדרה ומושכר במלואו לאמניר תעשיות מיחזור, מקבוצת מפעלי נייר חדרה.

שמואל סייד, מנכ"ל ריט 1, מסר: "מדובר בנכס יציב שנהנה מפיזור השכרות שבוצעו בדמי שכירות לא גבוהים ומתפוסה כמעט מלאה, וכתוצאה מכך הנכס משקף תשואה של כ-7.5% בתפוסה מלאה. מיקומו האטרקטיבי של הנכס יהווה יתרון בהמשך פיתוחו בעתיד. רכישת הנכס מהווה המשך ישיר לאסטרטגיית החברה לרכישת נכסים איכותיים במיקומים אטרקטיביים".